پیش‌بینی اسلام‌هراسانه نخست‌وزیر چک از آینده هلند و سوئد

نخست‌وزیر چک برای ترسیم موج مهاجرت در آینده به عنوان تهدیدی برای جمهوری چک، پیش‌بینی کرد که در سال‌های آتی اکثریت جمعیت سوئد و هلند مسلمان خواهند بود.

آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک معتقد است که هلند و سوئد در دهه‌های آتی به کشورهایی با اکثریت مسلمان تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا، در مقاله‌ای با موضوع خطرات مرتبط با مهاجرت که در روزنامه پراوو جمهوری چک به چاپ رسید، آندری بابیش به ویژه به نام این دو کشور اشاره داشت. نخست وزیر جمهوری چک همچنین پیش بینی کرد که اکثریت جمعیت هلند تا سال ۲۰۴۴ مسلمان خواهند شد. به گفته او، سوئد هم همین مسیر را می‌پیماید و تا سال ۲۰۶۵ حمعیت اکثریت مسلمان خواهد داشت.

در حال حاضر اسلام دومین دین بزرگ در هلند و سوئد است و به ترتیب از سوی پنج و هشت درصد جمعیت این کشورها دنبال میشود. پیش بینی آندری بابیش مایه شگفتی شده است.

دنیل پروکوپ، جامعه شناس و محقق در دانشگاه چارلز پراگ میگوید: این کاملا اشتباه است. او میخواهد مردم را بترساند. یک سال پیش او میگفت که بلژیک تا سال ۲۰۴۰ جمعیتی با اکثریت مسلمان خواهد داشت. این نخست وزیر کاملا پریشان حال است و تلاش میکند تا از طریق ترسیم موج مهاجرت در آینده به عنوان تهدیدی برای جمهوری چک، توجهات را از مشکلات داخلی کشورش منحرف کند. نمیخواهم مشکلات مرتبط با مهاجرت را کم اهمیت بدانم اما پیش بینی او توخالی و بسیار اغراق آمیز است.

بابیش که از سوی مجله فوربس با عنوان “ترامپ چک” توصیف شد، طرفدار مهاجرت محدود است. جمهوری چک در دوران بحران مهاجرتی سال ۲۰۱۵ از پذیرش سهمیه پناهجویان که از طرف اتحادیه اروپا پیشنهاد شد، امتناع کرد. جمعیت مسلمان این کشور زیر یک درصد است که کمترین میزان در اروپاست.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.