مذاکره دولت جدید اسراییل با فلسطین درباره راهکار تشکیل دو کشور

شخصیت‌های برجسته دولت جدید اسرائیل در پیامی به دولت آمریکا اعلام کردند که به دنبال برقراری مذاکرات با فلسطین در راستای راهکار تشکیل دو کشور هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه یسرائیل هیوم، طبق گفته مسؤولان ارشد، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل اظهاراتی با این محتوا را به اطلاع آن دسته از مسؤولان آمریکایی رساند که اخیرا در واشنگتن با آنها دیدار کرد.

در صورت پیشبرد این امر، مذاکرات سیاسی میان تل‌آویو و رام الله بعد از یک دهه رکود طی دوره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش خواهد رفت. دفتر نفتالی بنت (نخست‌وزیر احتمالی در دولت تغییر) شب گذشته اذعان کرد که آنها چنین پیام‌هایی را به رسمیت نمی‌شناسند.

تا به الان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از پرداختن مستقیم به این موضوع امتناع کرده چراکه همچنان رایزنی‌هایی قبل از اتخاذ تصمیمی در این خصوص در جریان است. اما در اسرائیل، کسانی هستند که دیگر نمی‌خواهند منتظر بمانند. از میان وزیران دولت آتی، اکثریت قاطعی خواهان تمدید روند سیاسی هستند که از سال‌ها قبل متوقف شده است.

یسرائیل هیوم گزارش داد، این پیام که به آمریکایی‌ها انتقال یافته است، نباید مایه غافلگیری در سطح سیاسی شود، چراکه تعداد زیادی از وزیران عملا اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند به این گام بپردازند.

عیساوی فریج، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزیر همکاری منطقه‌ای در حزب مرتس گفت اولین کاری که بعد از ادای سوگند انجام خواهد داد، رفتن به رام الله برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

نتانیاهو در نشست لیکود گفت که احتمال این امر وجود دارد فشارهای آمریکا در آینده‌ای نزدیک جهت بازگشت به میز مذاکرات آغاز شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.