پدیده نجومی در کعبه

به گفته کارشناس نجومی سعودی جمعه آینده نور خورشید بر کعبه عمود خواهد تابید و همزمان با این پدیده می‌توان قبله را در جهان تعیین کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «عاجل»، «سامی عبید عبدالله الحربی» کارشناس نجوم سعودی امروز یکشنبه تصریح کرد که خانه کعبه جمعه آینده شاهد پدیده نجومی است زیرا نور خورشید بر آن عمود خواهد بود.
وی گفت: جمعه آینده مصادف با ۲۸ ماه مه (۷ خردادماه) نور خورشید در ساعت ۱۲:۱۸ ظهر به وقت مکه مکرمه (زمان اذان ظهر) به طور عمود بر خانه کعبه خواهد تابید.

این کارشناس افزود: این زمانبندی همزمان با قرار گرفتن مستقیم خورشید بر فراز خانه کعبه است که منجر به ناپدید شدن کامل سایه خانه کعبه و ساختمانهای این شهر مقدس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که یکی از مزایای این پدیده نجومی تعیین جهت قبله در جهان است که در آن خورشید بالاتر از خط افق است.

الحربی درباره شیوه تعیین جهت قبله گفت: می توان یک علامت و نشانه خواه یک تیر چوبی یا نظیر آن را – برای افرادی که خارج از مکه مکرمه هستند- در ساعت ۱۲:۱۸ ظهر جمعه آینده قرار داد که در این صورت جهت قبله عکس سایه این علامت و نشانه خواهد بود.

این کارشناس سعودی خاطرنشان کرد: کسانی هم که در داخل شهر مکه مکرمه هستند، متوجه خواهند شد که اگر علامتی قرار داده شود، سایه ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد که خورشید سالانه دو بار در ۲۸ ماه مه (۷ خرداد ) و ۱۶ ژوئیه آینده (۲۵تیرماه) بر خانه کعبه عمود خواهد بود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.