خود، دیگری و خدا در اندیشه کی‌یرکگور بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

بارزترین ویژگی فلسفه سورن کی‌یرکگور فیلسوف موحد دانمارکی توجه به انسان منفرد و متعین است. انسانی که صرفاً مفهومی کلی نیست، بلکه فردی است منفرد با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش، اضطراب‌ها و آسودگی‌هایش و همه ابعاد ملموس و آمیخته با زندگی واقعی هر روزه. پرداختن به انسان منفرد جز در سایه تبیین مفهوم خود و نسبتی که خود با غیر خود برقرار می‌کند، میسر نمی‌شود. از همین رو بخش مهمی از فلسفه کی‌یرکگور به تأمل در این مفاهیم و نسبت‌ها اختصاص دارد.

کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی به‌تازگی توسط نشر آن‌سو منتشرشده است. این‌اثر در کار بیان و تبیین سه مفهوم کلیدی «خود»، «دیگری» و «خدا» در اندیشه این فیلسوف دانمارکی است تا از این رهگذر درکی عمیق‌تر درباب فلسفه او و موضوع تفرد انسانی در اگزیستانسیالیسم به دست دهد. بررسی و نقد نظریات برخی از شارحان فلسفه کی‌یرکگور در این اثر چشم‌اندازی مناسب از بحث را مقابل پژوهشگران قرار می‌دهد.

برنامه نقد و بررسی این‌کتاب با حضور مسعود صادقی، مسعود زنجانی، محمود مقدسی و راضیه زینلی نویسنده اثر همراه است.

این‌نشست روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده در فضای مجازی، از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.