صندلی شهرداری لندن برای بار دوم به صادق‌ خان رسید

صادق خان، سیاستمدار مسلمان انگلیسی برای بار دوم توانست در رقابت با رقیب محافظه‌کار خود پیروز انتخابات شهرداری لندن باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز، صادق خان، نخستین مسلمانی است که شهرداری یک پایتخت بزرگ غربی را در انتخابات ۲۰۱۶ و برای اولین به دست گرفت.

وی بار دیگر با پیروزی بر رقیب اصلی خود یعنی شان بیلی، کاندیدای حزب محافظه‌کار شهردار لندن شد.

صادق خان مسلمان موفق شد با نتیجه ۵۵.۲ درصد در مقابل ۴۴.۸ درصد آرا در این رقابت پیروز شود اگرچه باید به این نکته هم اشاره کرد که فاصله‌اش با رقیب کمتر از پنج سال قبل است.

صادق خان که کارزار انتخاباتی‌اش را بر روی اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد گردشگری در لندن معطوف کرده، گفت: عمیقاً بابت اعتماد مردم لندن که باعث شد تا من بار دیگر بتوانم شهردار این شهر بمانم، خوشوقتم. به شما قول می‌دهم تا هر کمکی از دستم برمی‌آید برای ایجاد آینده‌ای بهتر و روشن‌تر برای لندن پس از این روزهای تاریک پاندمی کرونا صرف کنم.

صادق خان، عضو سابق پارلمان بود که جای بوریس جانسون را پس از رسیدن به سمت نخست‌وزیری گرفت؛ این شهردار مسلمان با انتقادهایی بابت افزایش جرایم خشن در لندن به ویژه چاقوکشی نوجوانان روبرو بوده است.

سوابق وی در رسیدگی به این مسئله و سایر مسائل امنیتی در لندن با توئیت‌های خشمگینانه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا روبه‌رو بود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.