نگرانی از اسلام‌هراسی رسانه‌ها دربین مسلمانان اسپانیا

مسلمانان اسپانیا معتقدند این تصور که اسلام فقط دین مهاجران است باید از بین برود. آنها از رشد تعداد افرادی که در اسپانیا به اسلام می‌گروند سخن می‌گویند و یکی از علل مهم گسترش اسلام‌هراسی را رسانه‌ها می‌دانند.

عمر دل پوزو، رئیس انجمن جامعه اسلامی اسپانیا به خبرگزاری آناتولی گفت که هر جمعه حداقل یک نفر در مسجد جامع گرانادا به دین اسلام روی می‌آورد و نزدیک به سه هزار اسپانیایی مسلمان در گرانادا زندگی می‌کنند. دل پوزو افزود که وی فرزند یک خانواده اسپانیایی است که به دین اسلام روی آورده است.

محمد خیرالدین، مسلمان اسپانیایی است که به اسلام گرویده است. او ۴۰ سال پیش به اسلام گروید و می‌گوید: امروزه اطلاعات نادرستی در مورد اسلام وجود دارد. شما همیشه در روزنامه‌ها، تلویزیون‌ها، انواع رسانه‌ها با تبلیغات ضد اسلامی روبرو می‌شوید. این بسیار غم‌انگیز است زیرا ناآگاهی زیادی وجود دارد.

روزاریو، شهروند اسپانیایی دیگر که در گرانادا متولد و بزرگ شده است ۳۹ سال پیش به دین اسلام روی آورد. او نام خود را به صالحه تغییر داد. وی می‌گوید که از بین بردن برخی تعصبات در مورد اسلام بسیار دشوار بوده و رویکرد رسانه‌‌ها عامل مهمی در این امر است.

صالحه افزود: پس از پایان دیکتاتوری فرانکو در سال ۱۹۷۵، نگرانی زیادی در میان جوانان وجود داشت: من در این جستجو اسلام را پیدا کردم. با اعتقاد به خدای واحد، الله، همه اینها مرا به اسلام نزدیک کرده است. دوستانم از این موضوع بسیار متعجب شدند و کسانی هم بودند که مرا نمی‌فهمیدند.

حدود ۲,۱ میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند. از این بین ۸۸۰ هزار شهروند اسپانیا و اکثریت قریب به اتفاق مهاجر هستند که شهروندی این کشور را بدست آورده‌اند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.