«اسوه رادمردی» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی «اسوه رادمردی؛ تاملی بر زندگی و سیره امام علی(ع)» نوشته محمدجواد گودینی برگزار می‌شود.

نشست «اسوه رادمردی؛ تاملی بر زندگی و سیره امام علی(ع)» روز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه) از ساعت ۱۱ به صورت مجازی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

محمدجواد گودینی (نویسنده) و لیلا بیات (منتقد) سخنرانان این نشست هستند و محمد آسیابانی دبیری نشست را بر عهده دارد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: “محمدجواد گودینی در کتاب اسوه‌ رادمردی به بررسی زندگی و سیره‌ امام علی (ع) پرداخته است. حضرت علی داماد پیامبر، همسر حضرت فاطمه (س) و جانشین حضرت محمد بود که البته بعد از ابوبکر، عمر و عثمان به خلافت رسید و اداره امور جامعه اسلامی را عهده‌دار شد. امام علی در جهان اسلام و در تمام دنیا شخصیتی استثنایی دارد و از احترام بالایی برخوردار است. گودینی در کتاب اسوه‌ رادمردی در چهار فصل به زندگی، فضایل، خلافت و در نهایت شهادت امام علی (ع) پرداخته است.
نویسنده در پیشگفتار آورده است: امام علی(ع) از چنان فضایل، مکارم اخلاقی و انسانی برخوردار بود که حتی دشمنانش نیز به آن آگاهی داشته و معترف بودند …امام علی(ع) انسانی حق‌گو، حق‌گرا و حق‌مدار بوده که در تمام زندگانی خجسته خویش، جز راه حق را نپویید و به دیگر سخن، می‌توان آن امام والامقام(ع) را تمثال حقیقت نامید که حق با ملاک و معیار او(ع) شناخته می‌شود.
فصل نخست این نوشتار به بررسی دوران کودکی و نوجوانی امام علی(ع) اختصاص دارد و نویسنده در فصل دوم، به برخی از فضیلت‌های اخلاقی امام المتقین(ع) همچون علم و دانش، شجاعت، تقوا و زهد و … پرداخته و در ادامه فضیلت‌هایی همچون جریان تاریخی غدیر خم، حدیث طیر مشوی و حدیث منزلت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
فصل سوم به بررسی تاریخی دوران خلافت امام علی(ع) و نبردهایی که بر امام از سوی ناکثین، قاسطین و مارقین تحمیل شده، اختصاص دارد و در فصل چهارم نیز جریان شهادت امام العارفین(ع) در مسجد کوفه به دست یکی از بازماندگان خوارج با نام عبد الرحمن بن ملجم مرادی مورد واکاوی تاریخی قرار گرفته است.”

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ‌ به آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس http://www.aparat.com/khaneketab مراجعه کنند.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.