عمران خان خواستار تحریم اقتصادی غرب برای مبارزه با اسلام‌هراسی شد

نخست وزیر پاکستان، ضمن مخالفت با هرگونه هرج و مرج داخلی به علت اقدامات اسلام‌هراسانه غربی‌ها، از کشورهای مسلمان دنیا خواست تا راهکار تحریم اقتصادی غرب را برای برای مقابله با اسلام هراسی در پیش بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی در ایالت پنجاب درخواست‌های حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه به خاطر اقدامات سرکوب‌گرایانه کشورش علیه مسلمانان را رد کرد و گفت که ایجاد هرج و مرج داخلی به هیچ عنوان راه حل مقابله با اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در جوامع غربی نیست.

عمران خان با اشاره به تظاهرات همراه با خشونت گروه تحریک لبیک پاکستان، افزود: برجسته سازی موضع اسلام هراسی در جوامع بین المللی راهکاری به مراتب بهتر و موثرتر برای توقف اقدامات اسلام ستیزانه در غرب است، موضوعی که دولت اسلام آباد آن را در سیاست‌های خارجی خود گنجانده است.

وی گفت: راه و روش من این است که رهبران تمامی کشورهای مسلمان را به این اطمینان برسانم که همه ما باید به صورت متفق‌القول از اروپا، اتحادیه اروپا و آمریکا بخواهیم تا درست همانند کاری که برای یهودیان انجام می‌دهند، خدشه‌وارد کردن به احساسات 1.25 میلیارد مسلمان را نیز متوقف کنند. همانگونه که صحبت کردن درباره “هولوکاست ” در برخی از کشورهای غربی جرم محسوب می‌شود، مسلمانان نیز باید از طریق همکاری جمعی به غرب تلقی کنند که حق توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان را ندارند.

در فرانسه همانند اکثر کشورهای اروپایی، زیر سوال بردن صحت هولوکاست در طول جنگ جهانی دوم جرمی است که مجازات آن زندان است. اما انتشار کاریکاتورهای ناپسند شخصیت‌های برجسته مذهبی از جمله پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، مانند آنچه در مجله طنز “شارلی ابدو” منتشر شد، مجاز است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خاطر اقدامات سرکوب‌گرایانه‌اش علیه مساجد به بهانه مبارزه با “اسلام‌گرایی افراطی” صورت گرفته است، با انتقادات رهبران سیاسی و اعتراضات گسترده در کشورهای مسلمان رو به رو شده است.

عمران خان گفت: من می‌خواهم کشورهای مسلمان با تحریم تجاری کشورهایی که چنین اتفاق‌هایی در آنها رخ می‌دهد، خط مشی مشترکی را در مورد موضوع توهین به مقدسات ایجاد کنند. این موثرترین راه برای رسیدن به این هدف است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.