انتشار گزارشی محرمانه درباره نحوه انتخاب و آموزش اعضای داعش

گزارش محرمانه‌ای که اخیرا در وبسایت نوردیک مانیتور منتشر شده‌است نحوه گزینش اعضای داعش، آمورش و اعزام آن‌ها به خارج برای انجام ماموریت‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

وب سایت “نوردیک مانیتور” وابسته به شبکه نظارت بر مسائل افراط گرایی در اروپا و جهان به تازگی به گزارش محرمانه‌ای دست یافته که توسط اداره کل امنیت ترکیه در سال ۲۰۱۶ تهیه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد یک “واحد ویژه” در داعش، مسئولیت آموزش و بررسی عناصر خارجی را برای اعزام آنها به خارج از سوریه و انجام عملیات‌های تروریستی بر عهده دارد. این تیم ویژه عناصری را که به سوریه می‌آیند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی درباره بمب و مواد منفجره و همچنین دوره‌های عقیدتی، بررسی و از میان آن ها افرادی را برای انجام مأموریت‌های تروریستی در خارج از سوریه انتخاب می‌کند.

طبق این گزارش افرادی که مایل به عضویت در این سازمان هستند باید یک دوره اعتقادی یک ماهه را بگذرانند که با امتحان پایان می‌یابد و کسانی که موفق به قبولی در این آزمون نشوند باید یک ماه دیگر دوره را تکرار کنند.

همچنین سرکرده‌های داعش داوطلبانی را که این دوره را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، آموزش می‌دهند و آنها بر اساس عملکرد و توانایی‌های جسمی در واحدهای مختلف ثبت نام می‌شوند.

اولویت در روند انتخاب نیز به واحدی به نام “لواء جیش الخلافه” (جند الخلافه) اختصاص داده شده است که از واحدهای نخبه این گروه تروریستی محسوب می‌شود.

طبق گزارش مذکور کسانی که انتخاب می‌شوند پیش از سفر تلفن‌های بدون سیم کارت دریافت می‌کنند که برنامه “تلگراف”(تلگرام پیشرفته) بر روی آنها نصب شده است تا با سرکرده‌های داعش در سوریه در ارتباط باشند و به این افراد در طول سفر پول تعلق می‌گیرد.

این افراد در ترکیه سیم کارت‌های ثبت نشده و یا ثبت شده به نام دیگران را خریداری می‌کنند تا بتوانند از طریق برنامه‌های مختلف با مافوق خود در سوریه ارتباط برقرار کنند.

عناصری که برای انجام مأموریت به ترکیه فرستاده می‌شوند، از طریق گذرگاه مرزی “قرقمیش” در استان غازی آنتپ از منطقه جرابلس سوریه وارد ترکیه می‌شوند طوری که قاچاقچیان حواس سربازان مرزی را پرت کرده و عناصر مذکور از سوراخ دیوارهای مرزی عبور می‌کنند. آنها خود را در ترکیه مخفی کرده و تظاهر می‌کنند که اعضای یک خانواده هستند.

این افراد در ابتدا مدت کوتاهی در هتل‌ها اقامت داشته و سپس آپارتمان‌هایی مبله‌ای را اجاره می‌کنند تا اینگونه به نظر برسد که متعلق به خانواده‌هایی عادی هستند.

مقدمات حملات تروریستی در آپارتمان‌های اجاره‌ای که پرده‌های آنها همیشه بسته است، انجام می‌شود.

همچنین از بیم اینکه افراد مذکور انعطاف کافی در اجرای دستورات ارسالی از طرف سران گروه را نداشته باشند، به آنها دستور داده شده است که مشاغل طولانی مدت در ترکیه انجام ندهند.

این عناصر داعش در ترکیه از طریق تلگرام و پیام‌های رمزگذاری شده دستورالعمل‌هایی را درباره اقداماتشان، مناطق مورد نظر و تماس با آنها دریافت می‌کنند و از آنها خواسته شده است که برای جلوگیری از شنود صحبت‌هایشان تماس تلفنی منظمی نداشته باشند.

این افراد همچنین از اعضای قبلی داعش در ترکیه سلاح و مواد منفجره مور نیاز برای اقدامات تروریستی را دریافت می‌کنند و شخصی وجود دارد که مواد منفجره را برای آنها ارسال می‌کند. فرد مذکور نیز سلاح‌ها و مواد منفجره را در مکانی تا زمانی که از طریق پیام‌های رمزگذاری شده‌ سرکرده‌های داعش برای تحویل آنها به عناصر داعش در ترکیه دستور بگیرد، پنهان می‌کند.

طبق گزارش، ارتباط میان عناصر داعش و فرد مکلف به ارسال بمب برای آنها از طریق تلفن رمزگذاری شده برای تعیین موعد دیدار در یک منطقه خلوت صورت می‌گیرد و آنها ابتدا جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهند و مواد منفجره در جلسه دوم تحویل داده می‌شود.

این عناصر داعش همچنین از طریق صرافی‌هایی که توسط سوری‌ها در استان‌های مختلف ترکیه مانند قونیه ، آنتالیا و غازی آنتپ اداره می‌شوند، پول خود را دریافت می‌کنند
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.