اردن اقدامات پلیس اسرائیل در مسجد الاقصی را تحریک کننده عواطف مسلمانان دانست

وزارت امور خارجه اردن استمرار اقدامات متجاوزانه اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی را مردود و تحریک‌کننده عواطف مسلمانان دانسته و محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، وزارت امور خارجه اردن استمرار اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را که جدیدترینش تخریب قفل‌های ورودی باب السلسله و درب منتهی به محوطه موزه اسلامی و قطع سیم بلندگوهای مسجد در بخش غربی آن و نیز ضرب و شتم نیروهای اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی به دست پلیس این رژیم بود، محکوم کرد.

ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور تاکید کرد: اقدامات پلیس اسرائیل مردود، محکوم و شنیع بوده و به منزله تحریک عواطف مسلمانان و نقض حرمت مسجد الاقصی و وضعیت حقوقی و تاریخی موجود است.

الفایز اظهار کرد: مسجد الاقصی با تمام ۱۴۴ هزار متر مربع مساحت آن یک عبادتگاه پاک و خالص برای مسلمانان است که اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی متعلق به اردن بر اساس قوانین بین‌المللی به صورت انحصاری بر مدیریت امور آن نظارت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در ادامه از مسؤولان رژیم صهیونیستی خواست مطابق با قوانین بین‌المللی به عنوان طرف اشغالگر در قدس شرقی به تعهدات خود پایبند بوده و از این دست اقدامات و تحریکات دست برداشته و حرمت مسجد را رعایت کرده و شرایط موجود و حاکمیت اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی را در نظر بگیرند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.