سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» به منطقه، وارد مناطق اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو «بیت لحم» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر دو روزه خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی،  «بنی گانتس» وزیر دفاع و مقامات ارشد این رژیم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

روزنامه اسرائیلی «معاریف»  گزارش داد که سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی به دعوت «بنی گانتس » وزیر دفاع این رژیم انجام شده است و این دیدار که اولین بار توسط یک مقام عالی دولت جدید آمریکا از زمان تصدی «بایدن» انجام شده است برای نهادهای امنیتی اسرائیل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این سفر در زمانی انجام می‌شود که آمریکا برای بازگشت احتمالی به پرونده هسته‌ای ایران مذاکرات با تهران را از طریق شرکای اروپایی خود از سر گرفته است.

این روزنامه اضافه کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواهان اتخاذ روشی قاطع و پایدار علیه ایران از سوی واشنگتن خواهند بود زیرا آن‌ها ادعا می‌کنند که بدون این امر، دستیابی به یک توافق که به منافع اسرائیل و سایر کشورهای منطقه آسیبی نرساند، بسیار دشوار است.

معاریف ادامه داد: علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که در این سفر چندین موضوع از جمله مهمترین آن‌ها  «نفوذ ایران در خاورمیانه» ،  «موقعیت نظامی ایران در سوریه  و پشتیبانی نظامی از حزب الله» و «نگرانی از انتخابات آینده تشکیلات خودگردان فلسطین و احتمال پیروزی حماس در این انتخابات در کرانه باختری»  با وزیر آمریکا مورد بحث قرار گیرد.

به نوشته این روزنامه برخلاف روابط رژیم اسرائیل با آمریکا که در دوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور اسبق آمریکا وجود داشت، این روابط اکنون به دلیل اقدامات آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با مشکل روبرو شده است.

این دیدار همچنین در حالی صورت می‌گیرد که حمله هفته گذشته به یک کشتی اطلاعاتی ایران در دریای سرخ به رژیم اسرائیل نسبت داده شد زیرا رسانه‌های خارجی از مقامات واشنگتن نقل کردند که این حمله همزمان با آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین انجام شد و این اقدام تصادفی نیست. اشاره مقامات آمریکایی به وجود تلاش رژیم اسرائیل برای خنثی کردن مذاکرات هسته‌ای بود.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای از سفر آستین به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و اعلام کرد که وی اولین وزیر در دولت بایدن است که برای دیدار با مقامات رژیم اسرائیل راهی سرزمین‌های اشغالی شده و قرار است با «نتانیاهو» و «گانتس » دیدار کند.

در این بیانیه آمده است که وزیر دفاع آمریکا با نتانیاهو و گانتس درباره اولویت‌های مشترک و تعهد واشنگتن به حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه گفت و گو خواهد کرد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.