سازمان جهانی بهداشت خواستار محدود شدن تجمعات مذهبی شد

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای از مردم جوامع مختلف خواست تا می‌توانند از برگزاری مراسم و حضور در اجتماعات خودداری کنند. این بیانیه به ویژه به اعیاد و مناسبت‌های دینی از جمله عید پاک و ماه رمضان اشاره دارد و از معتقدان می‌خواهد جشن‌های خود را حتی‌المقدور در فضای باز، در زمانی محدود با افرادی معدود برگزار کنند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که حاضران در این گونه مراسم، باید همواره ماسک داشته باشند، دست‌های خود را ضدعفونی کنند و مقررات فاصله‌گذاری را از یاد نبرند. در این بیانیه توصیه شده که بهتر است اعیاد به صورت خانوادگی انجام گیرند و از دیدارهای متفرقه پرهیز شود.

احمد المنداری‌، مدیر بخش خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت گفته است که ۱۴ کشور منطقه از جمله ایران و اردن، با جهش ‌آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری مواجه هستند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی، به تجربه سال گذشته اشاره کرد که نشانگر افزایش موارد ابتلا در اعیاد و تعطیلات مذهبی بود و از مردم خواست در به جا آوردن مناسک و مراسم معمول در ماه رمضان یا عید پاک، مراقب باشند.

مصر و دوبی گفته‌اند که ضیافت‌ها و گردهمایی‌هایی بین افطار و سحر ممنوع می‌شوند اما نماز تراویح (نماز جماعت مسلمانان سنی پس از نماز عشا در ماه رمضان) به قوت خود باقی خواهد بود اما زمان آن به نیم‌ساعت محدود می‌شود.

در اردن اما به دلیل وضعیت خطیر شیوع ویروس، اقامه نماز تراویح در مساجد تا پایان ماه رمضان تعطیل خواهد بود. دولت ترکیه زودتر از سایر کشورهای مسلمان، تدابیری برای ماه رمضان اندیشیده و محدودیت‌های سراسری اعلام کرده است.

طبق تصمیم اردوغان، در طول رمضان، تردد بین شهری در روزهای آخر هفته ممنوع خواهد بود و رستوران‌ها صرفا برای تحویل به مشتری، غذا درست می‌کنند. هرگونه اجتماع برای افطار و فاصله بین افطار و سحر نیز قدغن شده است

منبع: کانال گفت‌وگوی ادیان

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.