آغاز تحقیقات جهانی واتیکان درباره خانواده

واتیکان، تحقیقت جهانی درباره مسائل چالش برانگیز خانواده ها را آغاز کرد.

به گزارش دین آنلاین به نقل از رادیو واتیکان برای این منظور پرسشنامه ای متشکل از ۳۹ سوال به اسقف های کلیساهای سراسر جهان فرستاده و نظر آن ها راجع به مسائل مختلف دنیای مدرن جویا شده است.

این پرسشنامه به هشت موضوع اصلی نظیر ازدواج همجنسگرایان، کنترل موالید و طلاق وازدواج مجدد می پردازد.

نتایج این بررسی در نشست آتی مجمع شورای کلیسایی اسقف ها در اکتبر آینده اعلام خواهد شد.

برونو فورت، اسقف اعظم و دبیر ویژه مجمع سوم اسقف های می گوید: «شورای کلیسایی برمبنای اکثریت افکار عمومی تصمیم نمی گیرد. مساله این نیست که این شورا چطور کار می کند. اما باید این تصور را کنار گذاشت که اکثریت افکار عمومی در تصمیم خود اشتباه می کنند. ما باید نتایج را منعکس و دعا کنیم پاپ آن را روشن کند.»

گمانه زنی ها حاکی از آن است که واتیکان با این نظرسنجی احتمالا درصدد تغییر قوانین کلیسا است.

رابرت مک کنز که برای یک روزنامه کاتولیک می نویسد می گوید: «ایده خطر کردن موضوعی است که توسط پاپ فرانسیس تقویت شده است. هنگامی که گفت» من کلیسایی بسته نمی خواهم بلکه کلیسایی می خواهم که مستعد باشد. «این یعنی کلیسایی پویا، یعنی تمایل به شنیدن صدای دیگران، پذیرفتن دیگران و گفتگو با دنیا».

در همین حال، مقامات واتیکان در یک نشست خبری تصریح کردند که هرگونه تغییری تدریجی و منوط به تصمیم پاپ و نتیجه نشست مجمع شورای کلیسایی اسقف ها خواهد بود.

تحلیلگران مواضع پاپ فرانسیس را نسبت به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر پیشین کاتولیک های جهان معتدل تر می خوانند. گفته می شود پاپ فرانسیس مایل است رابطه کلیسا با خانواده های مدرن را بهبود بخشد.
 
واتیکان، تحقیقت جهانی درباره مسائل چالش برانگیز خانواده ها را آغاز کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.