مدینه؛ یکی از سالم‌ترین شهرهای جهان

سازمان بهداشت جهانی مدینه را در فهرست سالم‌ترین شهرهای جهان از نظر بهبود فضاهای‌های فیزیکی و اجتماعی و گسترش منابع اجتماعی قرار داد. این اقدام با استقبال مسلمانان سراسر جهان روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب‌ نیوز، پس از بازدید هیئتی از سازمان بهداشت جهانی از عربستان، این سازمان اعلام کرد که مدینه تمام استانداردهای جهانی لازم برای داشتن یک شهر سالم را دارد و نام این شهر در فهرست سالم‌ترین شهرهای جهان از نظر این سازمان قرار گرفت.

در مجموع ۲۲ نهاد دولتی، اجتماعی، خیریه و سازمان‌های فعالیت‌ داوطلبانه در برنامه شهر سالم مدینه نقش داشته و با سازمان بهداشت جهانی همکاری کردند.

مسئولان این شهر ضمن همکاری با دانشگاه طیبه با تهیه یک بستر الکترونیک، شرایط لازم برای بررسی از سوی سازمان بهداشت جهانی را فراهم کردند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین توصیه کرده است که این دانشگاه، برنامه‌های آموزشی برای سازمان‌های ملی علاقه‌مند به مشارکت در برنامه شهرهای سالم تهیه کند.

از نظر  سازمان بهداشت جهانی شهر سالم شهری است که به طور مداوم در ایجاد و بهبود فضاهای‌های فیزیکی و اجتماعی و گسترش منابع اجتماعی که مردم را قادر می‌سازد از یکدیگر در انجام فعالیت‌های روزمره و حرکت به سوی توسعه پایدار با حداکثر ظرفیت خود حمایت کنند فعال باشد.
مدینه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت اولین شهر عربستان است که در چارچوب برنامه شهرهای سالم WHO قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.