عراق خواستار تلاش بین المللی در مبارزه با تروریسم

در پی حملات اخیر داعش به مناطقی در عراق، برهم صالح، رییس‌جمهور عراق در دیدار با وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان، خواستار همکاری همه‌جانبه بین المللی برای افزایش امنیت و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در استقبال از زبیده جلال، وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان و هیئت همراه او گفت، تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه دفاعی دو کشور، بهره مندی از مهارت های دو نهاد نظامی و توسعه ظرفیت های نیروهای مسلح عراق ضروری است.

وی افزود، جهان و منطقه با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش هایی که بر امنیت و ثبات جهانی تاثیر می گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش ها و حفظ امنیت و ثبات بین المللی نیازمند همکاری بین المللی است.

وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان هم بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق، تحکیم روابط دوجانبه و همکاری نظامی در زمینه توسعه و آموزش نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

عراق طی روزهای اخیر در معرض خطرناک ترین حملات داعش قرار گرفت؛ این گروه تروریستی یک حمله انتحاری را در مرکز بغداد انجام داد و دهها کشته و زخمی برجای گذاشت و یک حمله مسلحانه دیگر نیز در استان صلاح الدین علیه نیروهای حشد شعبی اجرایی کرد که در اثر آن هم دهها تن کشته و زخمی شدند.

کشورهای عربی و سراسر جهان این حملات را محکوم کردند و عراق نیز در سطح داخلی نسبت به تدوین طرح هایی برای مقابله با این چالش جدید اقدام و تغییرات اساسی در سطح امنیتی و نظامی ایجاد کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.