انتشار کتاب «درآمدی بر مؤلفه های نظام اخلاقی قرآن»

کتاب «درآمدی بر مؤلفه های نظام اخلاقی قرآن» در ۴۹۶ صفحه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

کتاب «درآمدی بر مؤلفه های نظام اخلاقی قرآن اثر حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی رامندی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به همت این پژوهشکده منتشر شد.

در معرفی این کتاب آماده است: تأمل در آموزه های قرآنی به منظور پاسخگویی به پرسش ها و شبهات پیرامون اخلاق و بسترسازی برای تدوین نظام اخلاقی قرآن بنیان از نمونه های ژرف اندیشی در مطالعات دینی، فریضه الهی (توبه: ۱۲۲) و جهاد در راه خدا است(عنکبوت: ۶۹).

پژوهش پیش رو، مبتنی بر این فرضیه است که تنها با اتکا به قرآن و مبانی و معیارهای وحیانی، امکان تدوین نظام اخلاقی برتر و کارآمد وجود دارد.

می توان در پرتو آموزه های قرآنی، مبانی، اهداف، اصول و روش تربیت اخلاقی را استخراج کرد و از رهگذر نظام اخلاقی قرآن، فرایند تربیت و تکامل اخلاقی و پیش نیازهای نظری حیات اخلاقی را فراهم آورد.

در این پژوهش، بازشناسی مؤلفه های اساسی نظام اخلاقی قرآن مد توجه قرار گرفته است.

این اثر در ۴۹۶ صفحه و شمارگان ۴۰۰ نسخه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

منبع: حوزه نیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.