درس‌گفتار کودک و مثنوی

کارگروه ادبیات کودک و نوجوان دانش‌گاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: درس‌گفتار کودک و مثنوی

کارگروه ادبیات کودک و نوجوان دانش‌گاه فردوسی مشهد درس‌گفتاری را با عنوان «کودک و مثنوی» برگزار می‌کند. مخاطب این برنامه، به‌ویژه مربیان و مادران و همه کسانی‌اند که با کودکان چهار تا دوازده‌ساله سر و کار دارند. پرسش اصلی مطرح در این دوره آموزشی، این است که «چگونه می‌توان با مثنوی درست اندیشیدن را به کودک آموخت؟»

نشست مقدماتی این دوره درباره انواع روی‌کردها به مثنوی معنوی برای کودکان، درون‌مایه اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به‌ویژه در مثنوی معنوی او و روش‌ها و شگردهای کاربست این کتاب برای پرورش فکری و افزایش تیزفکری کودکان، برگزار خواهد شد. نخستین جلسه این دوره که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام کارگروه یاد شده پخش می‌شود، شنبه 13 دی‌ماه 1399 برگزار خواهد شد. آموزش‌گر این دوره دکتر مهدی فردوسی مشهدی، دین‌پژوه و استاد دانش‌گاه است و دبیری دوره را دکتر رؤیا یداللهی شاهراه عضو کارگروه ادبیات کودک و نوجوان دانش‌گاه فردوسی مشهد و استاد دانش‌گاه بر عهده خواهد داشت.

با توجه به درون‌مایه مثنوی، دو حکایت یا داستان یا تمثیل از این کتاب با محوریت مباحث هستی‌شناسی، شناخت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، ارزش‌شناسی در 10 جلسه عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان برای بهره‌گیری از محتوای این دوره در ساعت مقرر به صفحه رسمی کارگروه به نشانی «childrens_literature_hooram@» مراجعه کنند.

زمان برگزاری: هر هفته شنبه‌ها ساعت 20 تا 21

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.