بیت لحم زادگاه حضرت عیسی و خیابان های خالی از گردشگر

بیت لحم، زادگاه حضرت عیسی مسیح(ع) در شرایط همه‌گیری کرونا و تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی خالی از ده‌ها هزار زائر و گردشگری است که هر ساله از این شهر دیدن می‌کردند.

به گزارش العالم عربی، شهر «بیت لحم» فلسطین که زادگاه پیامبر خدا، حضرت عیسی(ع) است، امسال با شیوع کرونا خالی از زائرانی است که هر ساله در این ایام تا ده‌ها هزار نفر به مناسبت جشن کریسمس و میلاد مسیح خود را به آنجا می‌رساندند.

تشدید حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن به فلسطینیان حتی در این ایام عید میلاد مسیح نیز مزید بر علت شده تا سوز سرمای حاکم بر شهر بیت لحم بیش از پیش احساس شود.

خالی شدن شهر از زائران و گردشگران، بازارها را از رونق انداخته و تاجران و مغازه‌داران را هم نومید کرده است؛ در عین حال رجال دینی مسیحی برای برگزاری مراسم عید میلاد مسیح(ع) آماده می‌شوند به امید اینکه تا حدی آرامش را برای شرایط دشوار بیت لحم به ارمغان آورد.

یکی از شهروندان که برای خرید مایحتاج خود به بازار اصلی بیت لحم آمده است، می‌گوید: «هیچ کسی را اینجا نمی‌بینید. حال و هوای کریسمس حس نمی‌شود. امیدوارم سال آینده با محو کرونا اوضاع بهتر شود، در حال حاضر بازارها خالی است و مردم غمگینند.»

شهر کوچک بیت لحم که فقط حدود ۱۰ کیلومتر تا قدس اشغالی فاصله دارد هرساله در این زمان از سال مملو از هزاران گردشگر فلسطینی و خارجی بود.

کلیسای «المهد» یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان و از مکان‌های مورد احترام نزد مسلمانان است که در بخش قدیمی شهر بیت‌ لحم کرانه باختری قرار گرفته و به باور مسیحیان، این کلیسا زادگاه دقیق حضرت عیسی(ع) بوده است؛ اما محدودیت‌هایی که به دلیل کرونا اعمال شده، شهر را از زائران همیشگی خود طبق سنوات قبل محروم کرده است.

سال گذشته حدود ۹۰ هزار نفر برای شرکت در جشن‌ها و مراسم ویژه کریسمس به این شهر فلسطینی در کرانه غربی سفر کردند. از جمله مراسم کریسمس در بیت لحم، حضور در مراسم عشای ربانی در نیمه شب در کلیسای المهد است. قدمت این کلیسا به ۱۷۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

امسال نیز طبق روال هر سال، در بیرون ساختمان این کلیسا و در میدان مرکزی شهر، درخت کریسمس ۱۵ متری قرار داده شده است.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.