شیخ الازهر در دیدار با لودریان: اهانت کنندگان به پیامبر اسلام را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

شیخ الازهر در دیدار وزیر خارجه فرانسه با وی، اعلام کرد: ما هر آنکه به پیامبر گرامی‌مان اهانت کند را در دادگاههای بین المللی تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

به گزارش النشره، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه امروز با حضور در مرکز اسلامی الازهر با احمد الطیب شیخ این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

شیخ الازهر در این دیدار گفت: اهانت به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) تحت عنوان آزادی بیان مردود است.

ما هر آنکه به پیامبر گرامی‌مان اهانت کند را در دادگاه‌های بین المللی تحت پیگرد قرار خواهیم داد و اگر همه زندگی را صرف آن کنیم این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما با آنچه تروریسم اسلامی خوانده می‌شود به شدت مخالفیم. ما فرصت و وقت ورود به اصطلاحات را نداریم و همه باید به کارگیری این اصطلاح را فوراً متوقف کنند زیرا احساسات مسلمان دنیا را بر می‌انگیزاند و این اصطلاحی است که مغایر با حقیقتی است که همه آن‌را می‌دانند.

شیخ الازهر تاکید کرد: اروپا مدیون دین اسلام و پیامبر ما حضرت محمد (ص) است زیرا این دین به مثابه نوری برای همه بشریت است.

گفتنی است که لودریان روز یکشنبه به منظور آرام کردن اوضاع بعد از انتقادهای شدید مسلمانان جهان از فرانسه به دنبال حمایت مقام‌های این کشور از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) به مصر سفر کرد.

منبع خبرگزاری مهر
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.