اسلام ستیزی محصول امپریالیسم است

یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای نوشت: دولت پاریس با نایده گرفتن حقایق و با ادعای سرکوب آنچه اسلام گرایی افراطی لقب داده، با دشمن داخلی مبارزه می‌کند که خود ابداع کرده است.

«استفان لندمن» نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای نوشت: آنچه امروز در فرانسه در جریان است من را به یاد وقایع پس از یازده سپتامبر در ایالات متحده می‌اندازد که در آن بسیاری از انسان‌های بی گناه به دلیل اعتقاداتشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

ایالات متحده همچنان با اسلام در ستیز است. اگرچه بیشتر ستیزهایش با اسلام در خارج از کشور رخ می‌دهد اما برخی از آنها نیز در داخل کشور انجام می‌شود. بسیاری از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده اسلام هراسی را ترویج می‌دهند.

این بخشی از برنامه آنها برای سلطه بر ملت‌های دیگر است. به ویژه با انجام جنگ‌های انحصاری بی پایان و اقدامات خصمانه علیه کشورهایی غیر متخاصم که هیچ تهدیدی برای کسی محسوب نمی‌شوند.

اکنون زمان دشواری برای مسلمان بودن در غرب، به ویژه در ایالات متحده، انگلیس و فرانسه است. مسلمانان درگیر جنگ کثیفی می‌شوند که آنها را به ناحق هدف قرار می‌دهد.

جنگیدن به دشمنانی احتیاج دارد و در صورت عدم وجود دشمن، باید دشمن را ایجاد کرد. مسلمانان به ویژه در خاورمیانه نفت خیز برای این منظور انتخاب می‌شوند.

در این میان آنچه در مورد کل اسلام است نادیده گرفته می‌شود و این موضوع اشتراکاتی با دیگر ادیان الهی نیز دارد. اصول آن عشق را بجای نفرت، صلح را بجای خشونت، خیر را بجای استثمار و وجود یک جامعه عادلانه را برای افراد با هر دینی پرورش می‌دهد.

به دلیل جنگ‌های تحت هدایت ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه علیه مسلمانان، اسلام هراسی نفرت انگیزی در حال شدت گرفتن است. آن‌ها در صدد کنترل منابع بی نظیر هیدروکربوری منطقه و تأمین منافع رژیم صهیونیستی هستند.

هر دو کشور به دنبال ترسیم نقشه خاورمیانه، جایگزینی دولت‌های مستقل با رژیم‌های دست نشانده طرفدار غرب و تقسیم ایران، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه برای کنترل آسان‌تر بر آنها هستند.

سالیان متمادی است که مسلمانان توسط غرب بدنام شده‌اند. به عنوان مثال «ساموئل هانتینگتون» اندیشمند سیاسی آمریکایی خواستار سوءاستفاده از کشورهای اسلامی برای حمایت از ارزشها و منافع غربی شد.

«برنارد لوئیس» نیز مانند هانتینگتون، مفهوم برخورد تمدن‌ها را ترویج کرد. «ادوارد سعید» دیدگاه خصمانه آنها نسبت به اسلام را جنگ طلبانه خواند و اظهار کرد که آنها به طور شرم آوری هویت و فرهنگ اسلامی را در کاریکاتورهای خود به سخره می‌گیرند.

ارزش‌های به اصطلاح غربی مسئول مقادیر بی نظیری از کشتار جمعی، ویرانی‌های گسترده و بدبختی انسان‌ها در سراسر جهان هستند.

غرب به رهبری ایالات متحده ممکن است برای این منظور افراط گرایی را ایجاد کند و مهم نیست که چقدر این افراط گرایی گمراه کننده، مخرب و یا نفرت انگیز باشد.

همانطور که در بسیاری از جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده، شاهد هستیم که هزینه‌هایی که این جنگ‌ها برای انسان‌ها ایجاد می‌کنند توسط رسانه‌های حامی این کشورها نادیده گرفته می‌شود.

در واکنش به قتل «ساموئل پتی» معلم فرانسوی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور اظهار داشت که پلیس اقداماتی را در رابطه با این حملات اسلامگرایان انجام خواهد داد.

این حادثه، سخنان و اقدامات وی اسلام هراسی را بیش از پیش در فرانسه برانگیخت. مانند بسیاری از موارد قبلی که در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نیز رخ داده است، مسلمانان به طور ناعادلانه مورد بدرفتاری، حمله و بازداشت قرار گرفته‌اند و بارها به جرم جنایاتی که مرتکب نشده‌اند به اشتباه بازخواست شدند.

این امر نیز در فرانسه در واکنش به قتل ساموئل پتی انجام شد و اخراج بسیاری از مسلمانان را در پی داشت.

فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در میان کشورهای غربی دارد. سازمان‌های اسلامی در فرانسه در معرض انحلال قرار دارند، رهبران و اعضای آنها تهدید به تلافی برای آنچه که انجام نداده‌اند می‌شوند و ماکرون در یک سخنرانی عمومی اعلام می‌دارد که زین پس اسلام گرایان در فرانسه اجازه خواب راحت نخواهند داشت.

کدام جامعه است که بخشی از جمعیت خود را به جرم یک فرد در برابر شخص دیگر محکوم می‌کند. از آنجا که هیچ کس محاکمه و محکوم نشده است، این تعبیر انحرافی از عدالت است که به طور خودکار یک مظنون را برای آن قتل مقصر بدانیم.

روند قضائی عادلانه این است که طبق قانون تصمیم گرفته شود اما با این اوصاف بعید است که به دلیل شعارهای التهابی ماکرون و سایر مقامات فرانسوی به این شکل پیش برود.

با دستور تلافی در مورد مسلمانان فرانسوی، ماکرون و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور اصول منشور سازمان ملل و سایر قوانین بین المللی را به صورت آشکارا نقض کرده‌اند.

فرانسه نیز به مانند ایالات متحده، انگلیس، سایر کشورهای غربی، رژیم اسرائیل و شرکای امپریالیسم آن‌ها مدت‌ها است که مساوات و قانون را برای برخی از شهروندان خود در داخل و خارج نادیده گرفته است.

روز سه شنبه، وزیر کشور ماکرون واقعیت را نادیده گرفته و ادعا می‌کند که تهدید تروریسم اسلامی در فرانسه بسیار زیاد است. بنابراین او با صدور دستور سرکوب آنچه که وی اسلام گرایی افراطی می‌داند خواستار مبارزه با یک دشمن داخلی است، دشمنی که توسط خود دولت ابداع شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در واکنش به سخنان خصمانه ضد مسلمانان توسط ماکرون و دیگران، بی احترامی فرانسه به پیامبر اسلام را مورد انتقاد قرار داد و گفت که توهین به پیامبر اسلام نقض اخلاق و توهین به همه مسلمانان، پیامبران الهی و ارزشهای انسانی است.

بیشتر آنچه که مقامات غربی آن را اسلام افراطی می‌نامند در خود غرب به ویژه توسط ایالات متحده ساخته شده است. این اسلام افراطی پیشتر توسط انگلیس که بخشی از پروژه‌های استعماری آنها هست ایجاد شده بود.

تلاش شد از این جریان‌های افراطی در طول جنگ سرد و بعد از آن برای تغییر رژیم در سوریه، لیبی و سایر کشورهای عمدتاً مسلمان از جمله افغانستان علیه اشغال شوروی سابق و پس از ۱۱ سپتامبر، علیه روسیه استفاده شود.

در دوره پسا ۱۱ سپتامبر بسیاری از گروه‌های تروریستی که در سوریه ایجاد شده بودند باعث ویرانی‌های بسیاری در این کشور شدند.

جوامع غربی اسلام را به پرورش تروریسم متهم می‌کنند و رهبران غرب ادعا می‌کنند که مدرن سازی و سازگار کردن مسلمانان [با فرهنگ غربیها] به آنها بستگی دارد و این موضوع را بهانه‌ای برای جنگ‌های بی پایان قرار داده تا کشورهای مستقل را به دولت‌هایی وابسته به غرب تبدیل کرده و منابع آنها را غارت نموده و از مردمانشان سوءاستفاده کنند.

این همان بلایی است که آفت امپریالیسم به رهبری ایالات متحده به وجود آورده است. این تهدید واقعی برای بشریت است نه اسلامی که باعث ایجاد صلح، ثبات، خیر و احترام به افراد و پیروان ادیان مختلف است.

در حالی که رسانه‌های حکومتی غربی باید این موضوع را توضیح دهند به طور سیستماتیک آن را سرکوب کرده و از آنچه مورد نکوهش است پشتیبانی می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.