ابوالحسن نواب: برگ برنده صلح عادلانه در گفتگو و تکیه بر مردم سالاری دینی است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: برگ برنده صلح عادلانه در گفتگو و تکیه بر مردم سالاری دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت اظهار کرد: نظریه ابداعی که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده، اساس آن تکیه بر مردم سالاری دینی در دستیابی به صلح عادلانه است.

وی ادامه داد: اتکا به مردم از نظر مقام معظم رهبری فقط در بخش سیاسی نیست در بخش نظامی هم هست نقش توده‌ها و مردم در اینکه بتوانند جلوی ظلم مستکبرین و قدرت‌های خارجی و لشکرکشی آنها بایستند و توازن ایجاد کنند بسیار مهم و اساسی است.

نواب افزود: در تأیید این سخنان در تاریخ معاصر می‌توان از انصارالله یمن نام برد که با کمترین امکانات لجستیکی و نظامی توانسته‌اند به اتکاء توده‌های مردمی برای صلح با دولت عربستانی که تا بن دندان به سلاح و امکانات نظامی مجهز است اعلام آمادگی کنند. این صلحی که انصارالله یمن برای آن اعلام آمادگی نموده ظالمانه نیست زیرا با دست پر و حمایت توده‌های مردمی و قدرتی که از ناحیه مردم کسب کرده به میدان گفتگو و صلح وارد شده است.

وی در پایان گفت: اگر مردم سالاری دینی و تکیه بر مردم در جامعه‌ای رعایت شود ما می‌توانیم همیشه برگ برنده را در گفتگوها داشته و به صلح عادلانه دست یابیم.

منبع خبرگزاری مهر
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.