در هامبورگ؛ «زیارت اربعین» تازه‌مسلمان آلمانی رونمایی می‌شود

کتاب «زیارت اربعین» نوشته «پیتر شوت»، تازه‌مسلمان آلمانی، به همت آکادمی اسلامی آلمان در کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ رونمایی می‌شود.

به نقل از مرکز اسلامی هامبورگ، این کتاب جدیدترین کتاب مرکز اسلامی هامبورگ است که «پیتر شوت» نویسنده و تازه‌مسلمان شیعه شده آلمانی آن را به رشته تحریر درآورده است.

مراسم رونمایی از این کتاب شنبه، ۲۶ سپتامبر برابر با پنجم مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به وقت محلی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود و با نشست علمی «جایگاه و اهمیت زیارت در ادیان» همراه خواهد بود.

نویسنده کتاب در این مراسم سخنرانی می‌کند و سخنرانی‌هایی با موضوع «تجربه زیارت از منظر یهودیت» از سوی میشائیل نوسن، سردبیر مجله یهودی صفات و «زیارت از منظر مسیحیت» از سوی پروفسور هلگا کولمان، استاد الهیات پروتستان دانشگاه «پاربورن» آلمان، ارائه می‌شود.

امام ابواحمد یعقوبی، مدیر مؤسسه مشاوره تخصصی مطالعات اسلامی، نیز در مراسم رونمایی از کتاب زیارت اربعین با موضوع «زیارت از منظر عرفان اسلامی» و محمدهادی مفتح، استاد دانشگاه قم، با محوریت «زیارت از منظر قرآن» سخنرانی خواهند کرد.

پیتر شوت (به آلمانی Peter Schütt) متولد ۱۰ دسامبر ۱۹۳۹ در شهر «هموور» آلمان نویسنده، فیلسوف، شاعر، گزارشگر و سیاستمدار آلمانی است و ابتدا کمونیست بود، اما در سال ۱۹۹۰ اسلام آورد و مذهب شیعه را پذیرفت.

وی در سال ۱۹۸۷ با زنی ایرانی ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۰ به دین اسلام و مذهب شیعه گروید و در سال ۱۹۹۶ به حج رفت. شوت در مقاله‌ای در روزنامه «دی ولت» آلمان روز دهم سپتامبر، علت مسلمان شدن خود را نوشته است.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.