کاردینال امریکایی: پاپ از عشق بیش از سقط جنین سخن گفت

کاردینال امریکایی که مشاور پاپ فرانسیس است به نگرانی­ های برخی از کاتولیک­ها در این­ باره که پاپ در سخنرانی خود به اندازه کافی برضد سقط جنین سخن نگفت پاسخ داد.

کاردینال بوستون شان اومالی در یک سخنرانی اعلام داشت که پاپ بر عشق و بخشش تأکید ورزید تا نشان دهد که آموزه­های کلیسا بر چه پایه و اساسی است. به گفته او فرانسیس بر گشادگی قلوب در دنیای سکولار امروزی تأکید کرد.

"ما با سقط جنین مخالفیم، نه به این خاطر که ما قدیمی فکر می­کنیم بلکه به این دلیل که ما انسان­ها را دوست داریم و این چیزی است که ما باید به جهان نشان دهیم. ما باید به همه انسان­ها عشق بورزیم، حتی کسانی که از شقط جنین دفاع می­کنند. د.ست داشتن آن­ها باعث می­شود بتوانیم به آن­ها کمک کنیم تا به قداست زندگی جنین پی ببرند."

فرانسیس چندین بار از زمان انتخاب شدنش به عنوان پاپ در 5 ماه گذشته به طور مستقیم درباره سقط جنین، ازدواج و دیگر مسائل اجتماعی سخن گفته است. بسیاری از کاتولیک­ها به این نوع نگرش احیا کننده کلیسا خوشبینند، اما برخی نیز از عزم نه چندان جدی پاپ در برابر سقط جنین نگرانند. دو پاپ قبلی یعنی بندیکت شانزدهم و ژان پل دوم مسئله سقط جنین را در اولویت کاری خود قرار می­دادند.

اومالی که در نشست سالانه سازمان کاتولیک­ها در سن­آنتونیو سخن می­گفت خود یکی از هشت کاردینالی است که پاپ برای مشاوره درباره اداره کلیسا و اصلاح در بوروکراسی بدنام واتیکان منصوب کرده است.

به گفته اومالی " پدر مقدس به روشنی به ما نشان داد که تلاش ما فقط یک نزاع سیاسی یا مسئله­ای حقوقی نیست، بلکه ما باید فرهنگ را انسانی و انجیلی کنیم، سپس دنیا در مقابل سقط جنین و سترونی ایمن خواهد بود. اگر ما صدای جهان امروز را بشنویم، در می­یابیم که مردم درک می­کنند که باید اصالت زندگیمان و توجه اصلیمان به ساختن تمدنی از عشق باشد."

منبع:نیوزآبزرور

 

 
کاردینال امریکایی که مشاور پاپ فرانسیس است به نگرانی­ های برخی از کاتولیک­ها در این­ باره که پاپ در سخنرانی خود به اندازه کافی برضد سقط جنین سخن نگفت پاسخ داد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.