جنبش ضد اسلام پگیدا، الگوی رفتار دست راستی‌های اروپا

اعتماد در این شماره با پرداختن به تحرکات گروه‌های دست‌راستی‌ اروپا در مخالفت با پذیرش مهاجران مسلمان، به نکوهش تحقیر کشورهایی نظیر جیبوتی به بهانه فقیر بودن و دنباله روی از عربستان پرداخته است.

دست راستی‌های اروپا باز هم به مهاجرت مسلمان اعتراض کردند
روزنامه اعتماد در صفحه 6 گزارش میثم سلیمانی از معضل مهاجران در آلمان را به چاپ رسانده و با تاکید بر محتاط شدن آنجلا مرکل در سیاست مهاجرپذیری، به درگیری‌های اخیر شهر کلن اشاره کرده است.
 
 این روزنامه، جنبش دست راستی پگیدا را برگزار کننده این راهپیمایی اعتراضی علیه مهاجران(مسلمانان مهاجر) معرفی نموده و آن را برگزار کننده این تجمعات اعتراضی در گوشه و کنار آلمان دانسته است.
 
این گزارش در خاتمه با اشاره به موضوع‌گیری مشترک محافظه‌کاران و احزاب دست راستی اروپا در این‌باره، برپایی وقایعی همچون پاریس و خشونت‌ها در شهرهای مختلف آلمان را محتمل ارزیابی کرده است.
 
 

حق نداریم به جرم کوچک بودن و فقیر بودن، جیبوتی را تحقیر کنیم
اعتماد در ستون هر روزه «کرگدن‌نامه» یاددشتی با عنوان «رجزخوانی‌های ناموجه» به قلم سید علی میرفتاح را به چاپ رسانده و به نکوهش تحقیر کشور جیبوتی و سودان در قضیه قطع رابطه عربستان با کشورمان پرداخته است.
 
او با اما تصریح بر اینکه خدا و رسولش حق تحقیر به ما نداده‌اند، از وجود این عادت جاهلی در ما ابراز تاسف کرده و می نویسد: «در دستگاه عدل الهی فرقی بین کشورهای پهناور و ذره‌بینی نیست و هر‌کس پارساتر باشد نزد خدا عزیزتر است. ….معنی اعتراض من این نیست که جیبوتی و امثاله را روی سر بگذاریم و حلوا حلوا کنیم، بلکه می‌گویم نمی‌توانیم و حق نداریم به جرم کوچک بودن و فقیر بودن تحقیرش کنیم.»
 
نگارنده در پایان، تقابل کشورمان با عربستان را متفاوت از تقابل با عرب‌ها دانسته و بر خطرناک بودن تمایلات نژادپرستانه تاکید کرده است.
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:
 
«مولاناخوانی از ناظری تا شجریان»، گزارشی از «استفاده از اشعار مولانا در موسیقی ایرانی»، با تنظیم پیام رضایی
 
«هرکه ناقص آمد اینجا، شد تمام»، نگاهی به قونیه در روز عُرس، سالگرد درگذشت مولای رومی، با تنظیم علی ورامینی/ روز درگذشت مولانا که مصادف است با بیست و هفتم آذرماه و هفدهم دسامبر را عرس می‌نامند. روزی که مولانا به وصال ابدی معشوقش رسید.
 
آیات و حجج اسلام موسوی‌اردبیلی، علوی‌گرگانی، عباس محفوظی، سید جعفر کریمی، مسعودی خمینی، دری‌نجف‌آبادی، الله مقتدایی و احمد بهشتی درجه علمی سیدحسن خمینی را تایید کردند.
 
 
 

اعتماد در این شماره با پرداختن به تحرکات گروه‌های دست‌راستی‌ اروپا در مخالفت با پذیرش مهاجران مسلمان، به نکوهش تحقیر کشورهایی نظیر جیبوتی به بهانه فقیر بودن و دنباله روی از عربستان پرداخته است.مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ 21 دی / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.