​اقتصاد ۲۰۰ میلیون پوندی ماه رمضان در بریتانیا

بر اساس تحقیقات جدید، در ماه رمضان مسلمانان مشتری‌های بالقوۀ سوپرمارکت‌ها و برندهای مختلف در بریتانیا هستند؛ مسلمانان در طول ماه رمضان پول بیشتری برای خرید غذا و هدایا خرج می‌کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای ماه رمضان برنامه‌های مخصوص، محصولات و رویدادهای متنوعی ارائه می‌کنند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، ارزش اقتصادی ماه رمضان در انگلستان در کمترین حد خود 200 میلیون پوند است. فروشگا‌های برندهای معروفی همچون تسکو، سنزبری، آسدا و موریسون در طول ماه رمضان برای جمعیت مسلمان بریتانیا محصولات و پیشنهادات ویژه‌ای تدارک می‌بینند. برای مثال سنزبری یک تقویم شمارش معکوس ماه رمضان برای کودکان تولید کرده است و بادی‌شاپ و گودایوا چاکلت هدایای ویژه‌ای برای عید فطر تولید می‌کنند.

پس از کریسمس و جشن عید پاک در مقیاس و اندازۀ تجاری، ماه رمضان بزرگترین فرصت تجاری برای اقتصاد بریتانیا است. پوندی که در اختیار مسلمانان است منبع مالی ارزشمند و بزرگی در اقتصاد بریتانیا محسوب می‌شود. خرده‌فروشان در بریتانیا به ارزش اقتصادی ماه رمضان توجه بیشتری دارند.

مطالعات نشان دادند تقریباً دو سوم از مسلمانان برنامه‌ریزی مالی برای ماه رمضان و عید فطر دارند. بیش از نیمی از مسلمانان در طول این ماه نگران سلامتی بدن و بیش از دو سوم از آنها نگران کم‌آب‌شدن بدن‌شان هستند، مردان جوان نگران تناسب اندام‌شان هستند و جمعیت زیادی از آنها در ساعات بین افطار تا سحر به باشگاه‌های بدن‌سازی می‌روند. چهار میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند و در طول ماه رمضان نیازهای پیچیده‌ای همچون نوع غذا و غذا خوردن بیرون از خانه، لباس و اسباب‌بازی و هدایا برای ادامۀ کار و تحصیل‌ و زندگی دارند. بازار خیریه‌ها نیز به طور قابل‌توجهی در طول این ماه رونق می‌یابد، در سال گذشته از طریق وب‌سایت JustGiving کمک‌های مالی به خیریه‌ها حدود 500 درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.