کلیسای انگلستان خواستار ممنوعیت تبدیل‌درمانی شد

شورای سینودِ کلیسا از دولت درخواست کرد تا تغییر گرایش جنسی افراد را ممنوع اعلام سازد. کلیسای انگلستان تبدیل‌درمانی را عملی غیراخلاقی و زیان‌بخش خواند و از دولت خواست تا این کار را ممنوع سازد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، در یکی از جلساتی که بر سر این موضوع برگزار شده بود، دو تن از اعضای سینود تجارب منفی‌ای را که از این کار داشتند بیان کردند و این عمل را یک تجاوز روحی خواندند که جایی در جهان مدرن ندارد.
 
تبدیل‌درمانی معمولاً به پروسه‌ای اطلاق می‌شود که طیّ آن گرایش جنسی یا هویت جنسیتی فرد تغییر داده می‌شود. بعضی از کلیساها هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان جنسی را تشویق می‌کنند تا برای اصلاح گرایش خود در جلسات دعا و فعالیت‌های دیگر شرکت کنند تا از شرّ این «گناه» (گرایش به هم‌جنس‌گرایی) خلاص شوند.

خانم جین اوزین، یکی از کسانی که مورد تبدیل‌درمانی قرار گرفته، دو بار در طول دورۀ درمان بیمار و در بیمارستان بستری شد. اوزین معتقد است که تبدیل‌درمانی یک نوع خشونت و تعدّی است و باید جلوی آن گرفته شود.

اوزین نظرسنجی‌ای دربارۀ تبدیل‌درمانی بر روی 553 هم‌جنس‌گرا انجام داد. 40درصد این افراد دورۀ تبدیل‌درمانی را گذرانده بودند. بیش از دو سوم آنها علّت تصمیم خود را آن بیان کردند که گرایش جنسی خود را گناه می‌دانستند. اما بعضی از آنها در پی این دوره دچار افسردگی و مشکلات دیگر شده‌اند.

پل بیز اسقف لیورپول می‌گوید گرایش به هم‌جنس‌ نه جرم است، نه گناه و این افراد بیمار نیستند تا تحت درمان قرار بگیرند.

تبدیل‌درمانی در اقلیت‌های قومیِ فرقه‌های پنطیکاستی رواج دارد و در بعضی مواردِ حاد، جوانان هم‌جنس‌گرا به وطن خود فرستاده می‌شوند تا مورد «تجاوز اصلاحی» قرار بگیرند. برای مثال خانمی به نام استر که لزبین بود به بهانۀ تعطیلات به میهن خود فرستاده شد. سپس در آنجا او را مجبور به ازدواج با مردی کردند که حتّی او را نمی‌شناخت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.