اگر می‌خواهید با من دیدار کنید نخست بگویید: “آیا همسر خود را کتک می‌زنید!”

به گفتۀ مقام مسئول «شورای روابط اسلام و امریکا»، در راستای زمینه‌سازی برای سالروز بزرگداشت مسلمانان، پرسش‌نامه‌ای به مسلمانان داده شد که حاوی سؤالاتی احمقانه، حاکی از اسلام‌هراسی، تعصّب و نفرت بود؛ سؤالاتی از این قبیل که “آیا همسرتان را کتک می‌زنید؟”

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، جان بنت، نمایندۀ جمهوری‌خواه دولت مسئول توزیع پرسش‌نامه بود. وی از مسلمانان خواست که اگر می‌خواهند او را در پارلمان ایالتی ملاقات کنند، ابتدا فرم را پر کنند.

فرم توسّط گروهی تحت عنوان «اقدام برای امریکا» تهیه شده بود. «مرکز حقوقی مبارزه با فقر در جنوب» که یک سازمان چپ‌گرا است و بر گروه‌های نفرت نظارت می‌کند، این گروه را بزرگ‌ترین گروه اسلام‌ستیز در امریکا خوانده است. نام و آرم گروه نیز روی فرم قابل‌مشاهده است.

آدام سلطانی مدیر عامل «شورای روابط اسلام و امریکا» می‌گوید نباید کسی را به بهانۀ ملاقات با نماینده‌اش با پرسش‌های احمقانه و تعصّب‌آمیز سؤال پیچ کرد. جان بنت حق ندارد این کار را با مسلمانان یا هر گروه دیگری انجام دهد. از سؤالات دیگری که در فرم مطرح شده آن است که آیا پاسخ‌دهندگان گروه‌هایی مثل حماس و حزب‌الله را محکوم می‌سازند یا خیر. این سؤال نیز مطرح شده بود که "آیا به اعتقاد شما، مسلمانان باید به خاطر ارتداد مجازات شوند؟"

حتّی وقتی خانمی برای ملاقات با بنت به دفتر وی رفت، او دفترش را ترک گفت و منشی‌اش فرم را به آن خانم داد تا بعد از پر کردنِ آن بتواند با بنت دیدار داشته باشد.

بنت یک کهنه‌سرباز نیروی دریایی بود که بعد از سفر به عراق و افغانستان نمایندۀ مجلس ایالتی شد. او در سال 2014 با «شورای روابط اسلام و امریکا» درگیر شد و بعدها نیز اظهار داشت که هیچ تفاوتی بین اسلام میانه‌رو و اسلام افراطی وجود ندارد.

بنت دین اسلام را غدّه‌ای سرطانی می‌خواند که باید از پیکرۀ جامعۀ امریکا جدا و به دور انداخته شود. او می‌گوید تحمّل ندارد که چیزی مثل اسلام وارد ایالات متّحده شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.