این روزهای زنان مسلمان غرب

سوژه زن مسلمانی که از موج اسلام‌هراسی در غرب به دنبال پناه می‌گردد این روزها تیتر برگزیده بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی است. دین‌آنلاین نمونه‌ای از این گزارش‌ها را برگزیده است:

به گزارش ایندیپندنت، اگر نظر زنان مسلمان هلند را دربارۀ ممنوعیت استفاده از برقع بشنویم، متوجّه خواهیم شد که این اقدام تأثیری در مبارزه با افراطی‌گری ندارد.

نادا دانشجوی مسلمان هلندی دربارۀ تصمیم دولت هلند مبنی بر ممنوعیت استفاده از برقع می‌گوید: "اگر مجبور شوم بدون روسری بیرون بروم، احساس می‌کنم عریانم! در فرانسه مادر یک خانواده را سراغ دارم که از بیرون رفتن می‌ترسد، چراکه تنها زمانی راحت است که برقع بر سر دارد و حالا احساس می‌کند که در خانه زندانی شده است". زنان هلند بیش از پیش به انزوا کشیده شده‌اند، چراکه هلند به بهانۀ جلوگیری از افزایش افراطی‌گری و تروریسم، پوشش زنان را تحت‌کنترل قرار داده است. نادا می‌گوید: "اول می‌خواهند استفاده از برقع را ممنوع کنند، بعد نوبت روسری می‌شود، بعد رنگ پوست و… تا جایی که دیگر برای زیرپاگذاشتن حقوق مسلمانان نیاز به دلیل نداشته باشند".

از 150 عضو مجلس سنای هلند، 132 عضو با این لایحه موافق هستند و لذا به تصویب رسیدن آن حتمی به نظر می‌رسد.

حملۀ سه مرد مست به یک زن مسلمان
به گزارش ایندیپندنت، در روز پنج‌شنبه، یک دسامبر سه مرد مست به زن جوان مسلمانی در منهتن حمله کردند، او را تروریست خواندند و سعی کردند کیف زن را بربایند و حجاب را از سر او بردارند. آنها به زن گفتند  باید از کشور آمریکا برود و جای او اینجا نیست! این زن هجده ساله بلافاصله بعد از اهانت‌ صورت‌گرفته، به پلیس اطلاع داد و اکنون مسئولان در حال جستجو به دنبال این سه مرد هستند. این حمله یکی دیگر از مصادیق حرکت‌های اسلام‌ستیزانه در آمریکا است که در پی پیروزی دونالد ترامپ اوج‌ گرفته است.

دفاع دختر بوکسور از حریف مسلمان
به گزارش هافینگتن‌پست، یک دختر مسلمان بوکسور به علّت حجاب خود اجازۀ شرکت در مسابقات را پیدا نکرد، اما حریف فهمیده‌اش به دفاع از او برخاست. براساس مقرّرات بین‌المللی ورزش بوکس، پوشاندن سر و بدن در بوکس مجاز نیست و لذا زنان محجّبۀ مسلمان حقّ شرکت در مسابقات را ندارند. وقتی آمیه ظفر، بوکسور 16 سالۀ آمریکایی به همین دلیل از بازی ردّصلاحیت شد، حریف او آلیا کاربونیر که بارها شاهد تمرینات و تلاش‌های ظفر بود، این اقدام را غیرمنصفانه ‌دید و تصمیم گرفت کمربند قهرمانی را با او شریک شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.