بهمن کشاورز: مخدوش کردن حیثیت متوفی و خانواده او پسندیده نیست

شرق در این شماره از غیراخلاقی بودن افشای علت فوت افراد نوشته و در کنار انتشار سخنان رهبر انقلاب درباره اهداف پنج‌گانه انقلاب، از ناخرسندی رئیس دستگاه قضا از بایکوت اعتکاف جوانان ایرانی در رسانه‌های غربی یاد کرده است.

بهمن کشاورز: مخدوش کردن حیثیت متوفی و خانواده او پسندیده نیست
روزنامه شرق در صفحه 20 یادداشتی از بهمن کشاورز، درباره موضوع افشای جزئیات علت فوت شهروندان به چاپ رسانده و با تصریح بر ممنوعیت افشای نتایج تحقیقات از علت فوت، می‌نویسد: «وقتی احتمال فوت ورزشکاران به خاطر بزرگ‌شدن قلب وجود دارد، حتی اگر نتیجه بررسی‌های قضائی در مواردی، مطالب دیگری را در بر داشته باشد که به‌نوعی مخدوش‌کننده آبرو و حیثیت فردِ درگذشته و خانواده و خویشاوندان اوست، اخلاق حکم می‌کند همان مورد اولیه را ولو به صورت حدس و گمان مطرح و از ورود در مطالب دیگری که باعث خدشه به آبروی افراد مرتبط می‌شود، خودداری کنیم که گفته‌اند: آبروی مؤمن اهمیتی بیشتر از خون او دارد.»

او در ادامه با اشاره به صدور قرار موقوفی برای فوت شدگانی با جرم‌های بزرگ، عدم انتشار علت فوت آنان که با استعمال موادمخدر یا شرب خمر از دنیا رفته‌اند را به طریق اولی لازم دانسته و معتقد است افشای آن جرم به‌هیچ‌وجه محمل قانونی و توجیه اخلاقی ندارد.
 

 

تحقق تمدن اسلامی، هدف نهایی/الگوهای توسعه غربی اومانیستی و غیرالهی برای کشور نامناسب اند
شرق در صفحه 2 به انعکاس سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای‌عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت پرداخته و با اشاره به «تحقق تمدن اسلامی» به عنوان هدف انقلاب اسلامی، «کار جهادی و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت غنی و قوی منابع اسلامی و حوزه‌های علمیه»، «برخورداری از قوت علمی» و «گفتمان‌سازی» را از الزامات تولید و تدوین «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» دانسته است.

ایشان در بیان مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مراحل اول و دوم در این فرایند را «شکل‌گیری انقلاب اسلامی» و «تشکیل نظام اسلامی» دانسته و با اشاره به قرار داشتن ما در مرحله «تشکیل دولت اسلامی»، از «تشکیل جامعه اسلامی» و تحقق «تمدن اسلامی» به عنوان مراحل چهارم و پنجم یاد کرد‌ند.
 

رهبر انقلاب با تصریح بر اینکه «تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست» الگوهای رایج توسعه را به خاطر لحاظ مبانی غلط بر پایه اومانیسم و اصول غیرالهی، برای کشور نامناسب توصیف کردند.
 
 

آملی‌لاریجانی: رسانه‌های غربی به مراسم اعتکاف جوانان ما بی‌توجهی کردند/مجازات بدحجابی و بی‌حجابی در قانون معین شده است
این روزنامه در صفحه 2 سخنان آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی را منتشر ساخته و با اشاره به واجب‌الرعایه بودن هنجارهای اخلاقی و دینی فاقد مصوبه قانونی، گفته است: «متأسفانه برخی افراد در اثر غفلت و اشتباه و تحریک برخی رسانه‌ها در مسیر هنجارشکنی قرار می‌گیرند و دولت، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و همه نهادهای مرتبط باید برخورد قانونی با این هنجارشکنان را در دستور کار قرار دهند».
 
او با بیان اینکه مقابله با هنجارشکنی‌هایی مانند بدحجابی، بی‌حجابی و رفتارهای غیراخلاقی، قانون مشخص و مدون دارد، گفته است: «تمام کسانی که در اثر غفلت یا اشتباه، مرتکب هنجارشکنی می‌شوند، باید بدانند که رعایت حقوق دیگران الزامی است و حتی اگر اعتقاد شخصی به قانونی ندارند، باید آن را رعایت کنند؛ بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است».
 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بی‌توجهی رسانه‌های غربی به مراسم اعتکاف و گردهمایی معنوی جوانان کشور در مساجد، پیشنهاد کرده تا در مقابل تلاش رسانه‌های غربی در گسترش سلطه فرهنگی خود، طرح‌های مناسبی برای تجلیات معنوی کشور یافته و به ‌دنبال این باشیم که چگونه می‌شود مسائل و مراسم با رنگ و بوی دینی را در جامعه گسترش داد و از آن حمایت کرد».
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
تکلیف حج هنوز معلوم نیست
رئیس سازمان حج و زیارت: اگر سعودی‌‌ها جواب مثبت بدهند؛ اقامه حج ادامه می‌یابد، اما اگر پاسخ منفی بدهند، قطعا درباره مسائل شرعی حتما تصمیم‌گیری‌های لازم اعلام خواهد شد.
 
 
تسلیت اردوغان
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سالگرد کشتار ارامنه در سال ١٩١۵، با انتشار بیانیه‌ای به فرزندان و نوادگان ارمنی‌هایی که در عصر عثمانی درگذشته‌اند، تسلیت گفت.
 

شرق در این شماره از غیراخلاقی بودن افشای علت فوت افراد نوشته و در کنار انتشار سخنان رهبر انقلاب درباره اهداف پنج‌گانه انقلاب، از ناخرسندی رئیس دستگاه قضا از بایکوت اعتکاف جوانان ایرانی در رسانه‌های غربی یاد کرده است.مرور مطبوعات/ ‌‌سه‌شنبه 7 اردیبهشت / روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.