آیت الله هاشمی رفسنجانی: آینده از آنِ اسلام اختیاری است نه اسلام اجباری و تحمیلی

شرق در این شماره به انتشار یادداشت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جنجال توئیتری پرداخته و سخنان ایشان در جمع مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک را بازتاب داده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: آینده از آنِ اسلام اختیاری است نه اسلام اجباری و تحمیلی
 شرق در صفحه 7 یادداشت غلامعلی رجایی با عنوان «من که توییت ندارم!» را به چاپ رسانده و به روایت پاسخ آیت الله هاشمی رفسنجانی به سوال حجت‌الاسلام علی عسکری، معاون پارلمانی درباره جنجال اخیر درباره توییتی منسوب به ایشان پرداخته است.
 
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصریح آیت الله بر عدم در اختیار داشتن حسابی در توئیتر، از قول ایشان آورده است: «این بحث اولا این‌گونه نیست و تقطیع‌شده سخنانی است که من در مصاحبه‌ای در سال ١٣٨٧ به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر با خبرنگار هلندی راجع به تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران گفته‌ام که متن آن هم موجود است. ثانیا من با خطاب قراردادن غربی‌ها در حقانیت انقلاب اسلامی، گفته‌ام آینده جهان و بشریت را گفتمان‌هایی از جنس انقلاب اسلامی رقم می‌زند نه موشک‌های دوربرد و قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای؛ بعد گفتند البته در آن سخنان گفتم آینده از آنِ اسلام است البته اسلام اختیاری و برمبنای آیه شریفه لااکراه فی‌الدین، نه اسلام اجباری و تحمیلی. بعد که به ایشان گفته شد خوب است به این جوسازی‌ها پاسخی داده شود، گفتند نیازی فعلا نمی‌بینم.»

جنگ مذهبی ممکن است یکی از خطرات مهم آینده باشد
روزنامه شرق در صفحه 2 نیز سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، معاونان و مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک را منعکس ساخته و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان خبرگان، گفته است: «دشمنان اسلام برای دامن‌زدن به اختلافات شیعه و سنی برنامه دارند و شواهد نشان می‌دهد که ممکن است جنگ مذهبی، یکی از خطرات مهم در آینده باشد».
 
به گزارش این روزنامه، او همدلی و همکاری همه بخش‌های جامعه را یکی از ضرورت‌های اصلی شرایط امروز کشور دانست و گفت: «با توجه به مجموعه مسائلی که در منطقه اتفاق می‌افتد، بهترین راه غلبه بر مشکلات و موفقیت، تقویت عوامل وحدت و پرهیز از موضع‌گیری‌های اختلاف‌برانگیز است».
 
 
 
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
کافه‌- قنادی فرانسه به دلیل تبعات نامه‌ بهمن‌ماه سال گذشته اداره اماکن به کافه‌ها درخصوص «ولنتاین» و فروش شکلات‌های قرمزرنگ از صبح دیروز به پلمب شد.
 
 
 
 

شرق در این شماره به انتشار یادداشت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جنجال توئیتری پرداخته و سخنان ایشان در جمع مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک را بازتاب داده است.مرور مطبوعات/ ‌‌پنج‌شنبه 19 فروردین / روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.