واتیکان: فیلم برنده اسکار بر ضد کلیسای کاتولیک نیست

اوسرواتوره رومانو(Osservatore Romano)، روزنامه رسمی واتیکان، از فیلم افشاگر، برنده جایزه اسکار امسال تقدیر کرد و آن را یک فیلم ضد کاتولیک ندانست.

به گزارش دین آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه اوسرواتوره رومانو در سرمقاله خود عنوان کرد فیلم افشاگر که روز یکشنبه دو جایزه اسکار را به دست آورد، وفادارانه نشان داد که چگونه کلیسا علیرغم یک واقعیت وحشتناک در تلاش در دفاع و پشتیبانی از خود برآمد. اما این فیلم افشاگر، ضد کاتولیک نیست.
لوستا اسکارافیا در سرمقاله این روزنامه نوشت: "هیچ توجیهی برای خطای بزرگ کلیسای کاتولیک به عنوان نماینده خداوند وجود ندارد که ابزار قدرت خود را برای سوءاستفاده از مردم بی گناه به کارگیرد."
فیلم اسپات لایت یا افشاگر در حقیقت فیلمی در مورد آزارهای جنسی کودکان و زنان در بدنه کلیسای کاتولیک است. افشاگر تلاش کرده نگاهی از درون به کوشش خستگی ناپذیر در کلیسا برای لاپوشانی آزارهای جنسی کشیش ها و اسقف ها، بیندازد.
گفتنی است افشاگر به کارگردانی توماس مک کارتی است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و اسکار بهترین فیلنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم را به دست آورده است. این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه نگاری افشاگر از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد. آنها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت کرده اند و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر شدند.

اوسرواتوره رومانو(Osservatore Romano)، روزنامه رسمی واتیکان، از فیلم افشاگر، برنده جایزه اسکار امسال تقدیر کرد و آن را یک فیلم ضد کاتولیک ندانست.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.