مسئول پرونده ریگی: عبدالمالک می‌گفت باهوش‌ترین روحانی اهل سنت هستم

شرق در آخرین شماره هفته به ناگفته هایی از دستگیری عبدالمالک ریگی پرداخته و دعوت مراجع از مردم برای شرکت در انتخابات را منتشر ساخته است.

عبدالمالک می‌گفت باهوش‌ترین روحانی اهل سنت هستم
شرق در صفحه 2 و در سالگرد دستگیری «عبدالمالک ریگی»، ناگفته‌های کارشناس ارشد پرونده در باره این رخداد را زیر عنوان «شکار در آسمان» منتشر ساخته است.
 
او به رویایی کشور با گروه هایی که از مکتب طالبان نقش گرفته اند، اشاره نموده و با بیان اینکه عبدالمالک ریگی با ١٢، ١٣ سال سن به افغانستان رفت و تحت تعلیم قرار گرفت، گفته است: «ریگی اولین کارش را با گروگان‌گیری شروع کرد و کم‌کم تبدیل به یک گروه سازمان‌یافته شدند. رفته‌رفته نیز انگیزه مذهبی پیدا کردند و با ورود به پاکستان به اقدامات ضدانسانی دست زدند.»

این عضو وزارت اطلاعات در اشاره به بخش های ناگفته این پرونده، به این نکات منتخب پرداخته است:
– عبدالمالک ریگی موقع دستگیری شروع به گریه‌کردن کرد. در یک جلسه به او گفتم تو هم مثل ما هستی؛ ما هم مسلمان هستیم و تو هم مسلمانی اما تو مدام در بیابان‌ها آواره بودی؛ می‌خواهم تو را از آوارگی دربیاورم و او بلافاصله گریه کرد.
 
– مالک، انسان خودشیفته‌ای بود، می‌گفت باهوش‌ترین روحانی اهل سنت هستم. او اعتقاد داشت که شیعه کافر است و مسلمان نیست. پس از دستگیری کتابخانه‌ای در سلولش برای ریگی تهیه کردیم و با بحث‌های انتقادی که ما انجام دادیم در نهایت قبول کرد که اشتباه می‌کند.

– ما سبک اخلاق اسلامی را در برابر تروریست‌ها اجرا می‌کنیم و چنین سبکی هیچ‌کجای دنیا رایج نیست.
 
– چهارماه شبانه‌روز بعد از دستگیری ریگی با او زندگی کردم. به‌هرحال وقتی موردی را دستگیر می‌کنیم خودمان هم به‌نوعی دستگیر شده‌ایم و باید با آنها زندگی کنیم و حتی خیلی‌وقت‌ها به او تلفن دادیم و گفتیم که با مادرت صحبت کن و او از این کارهای ما تعجب می‌کرد.
 
– چندین‌بار به او خیلی نزدیک شده بودیم. اما چون فرزندانش در خودرو همراه او بودند، اجازه این کار را ندادیم.
 
 
 
مراجع تقلید: رای دادن واجب است
روزنامه شرق در صفحه 2 به انعکاس دعوت مراجع تقلید از ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات پرداخته و به پیام حضرات آیات عظام؛ مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، جعفر سبحانی، جوادی‌آملی و علوی‌گرگانی اشاره نموده است.
 
در بخش های منتخبی از این پیام ها می خوانیم:
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است.
آیت‌الله نوری‌همدانی: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است. همان‌طور که نماز و روزه بر ما واجب است، شرکت در انتخابات نیز واجب است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: در این برهه از زمان که دشمنان کشور و دین، دندان تیز کرده و با بوق‌های تبلیغاتی برای منحرف‌کردن اذهان مردم همت گمارده‌اند، ملت با حضور هرچه‌بیشتر و زیبا‌تر در این دو انتخابات شرکت کنند.
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
رهبر انقلاب: کسانی ‌که در داخل تعابیر «تندرو» و «میانه‌رو» را به‌کار می‌برند، باید معارف اسلامی را به‌دقت مطالعه کنند؛ زیرا در اسلام، چنین تقسیم‌بندی‌ای وجود ندارد./ در ادبیات سیاسی بیگانه، به داعش، تندرو می‌گویند درحالی‌که داعش منحرف از اسلام، قرآن و صراط مستقیم است.

شرق در آخرین شماره هفته به ناگفته هایی از دستگیری عبدالمالک ریگی پرداخته و دعوت مراجع از مردم برای شرکت در انتخابات را منتشر ساخته است.مرور مطبوعات/ پنج‌شنبه 6 اسفند/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.