وقتی دعای کلیسای انگلستان برای سلامتی داوکینز اعتراض برمی‌انگیزد

کلیسای انگلستان متهم شد با ارسال پیامی برای سلامتی و بهبودی ملحد معروف از طریق توییتر، وی را مورد توهین و تمسخر قرار داده است.

به گزارش دین آنلاین به نقل از سی ان ان، روز جمعه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ریچارد داوکینز، زیست شناس تکاملی و ملحد برجسته انگلیسی دچار سکته مغزی شده است و مجبور شده تا سخنرانی هایش را در استرالیا و نیوزلند لغو کند. در پی این خبر، کلیسای انگلستان در پستی در توییتر دکتر داوکینز، برای وی و خانواده اش، دعای خیر نمود.
کاربران نظرات متفاوتی در مورد این اظهارنظر در توییتر ارسال کردند. برخی اعتقاد داشتند این پست نشان می­دهد کلیسای انگلستان هیچ حساسیتی نسبت به تحقیرهای داوکینز نسبت به دین ندارد. در نظر دیگری نیکی سینکلر، سیاستمدار پیشین بریتانیا، این پرسش را مطرح می­‌کند که آیا بیانیه کلیسای انگلستان  طعنه­‌آمیز بوده است و یا از روی ناآگاهی. از طرف دیگر موردو فریزر سیاستمدار اسکاتلندی آن را به عنوان بهترین کامنت موهن در فضای آنلاین  ستوده است. برخی دیگر هم اعتقاد دارند که انتقاد از این پست بی مورد است. یک کاربر در جواب سینکلر می­نویسد که دعا کردن برای یک فرد "هیچ آسیب و بی احترامی برای وی به همراه ندارد" و اشاره می­‌کند که کلیسا صادقانه آرزوی سلامتی داوکینز را در سر دارد.
در پی این نظرات، روز شنبه مدیر ارتباطات کلیسای انگلستان طی یک بیانیه به این مشاجره­‌ها در فضای مجازی واکنش نشان داد. پدر آرون آرورا در این بیانیه، اشاره کرد که انتقاد از دعای کلیسای انگلستان از این ناشی می­‌شود که آنها نمی‌دانند مفهوم دعا چیست.
وی در این بیانیه گفته است: "امیدوارم داوکینز هرچه سریعتر و به طور کامل بهبود یابد و برای وی آرزوی سلامتی دارم. همچنین برای وی دعا می­‌کنم. این حداقل کاری است که می­‌توانم انجام دهم."
 

کلیسای انگلستان متهم شد با ارسال پیامی برای سلامتی و بهبودی ملحد معروف از طریق توییتر، وی را مورد توهین و تمسخر قرار داده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.