پنج بانک اسرائیلی در فهرست سیاه کلیسای امریکا

روزنامه نیویورک تایمز در شماره دیروز خود به تحریم بانک های اسرائیلی از طرف متدویست‌ها و حمله تروریستی داعش در ترکیه اشاره کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در صفحه 4 از تحریم پنج بانک اسرائیلی خبر داده است. هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کلیسای متحد متدیست، یکی از بزرگترین فرقه های پروتستان در ایالات متحده، که بیش از هفت ملیون عضو دارد، روز سه شنبه طی یک بیانیه، پنج بانک اسرائیلی را به دلیل حمایت از حقوق بشر در لیست شرکت هایی قرار داد که نباید در آنها سرمایه­ گذاری شود.
ظاهرا این اولین بار است که یک صندوق بازنشستگی متعلق به یک فرقه بزرگ دینی در آمریکا چنین اقدامی را در مقابل بانک های اسرائیلی انجام داده است. این بانک ها در ساخت و ساز مسکن در سرزمین های اشغالی فلسطین مشغول فعالیت هستند و به همین دلیل این فرقه مسیحی آنها را تحریم کرده است تا بدینوسیله با فشار به دولت اسرائیل از حقوق مردم فلسطین دفاع کند.

انفجار در استانبول منجر به کشته شدن 10 توریست شد و داعش مقصر است.
روزنامه نیویورک تایمز در صفحه 7 به انفجار در ترکیه اشاره می کند. در این روزنامه آمده است که بمب­‌گذاری در روز سه شنبه در استامبول از آنجا نشات می گیرد که  ائتلاف نظامی ترکیه و آلمان فشار را بر داعش بیشتر کرده­ است و با حمله به زیرساخت­های نفتی داعش که اقتصاد این گروه را تامین می­کند، عرصه را بر آنها تنگتر کرده است. علاوه بر اینکه شهر استراتژیک رمادی هم از دست آنها خارج شده است.
در این حمله یک زن با فعال‌کردن کمربند انفجاری خود در میدان احمد سلطان استانبول، دست‌کم 10 نفر را کشته و 15 تن دیگر را زخمی کرد. در میان کشته‌ ها و زخمی ‌ها توریست‌های آلمانی بیشتر از همه دیده می شوند. همانند حوادث تروریستی دیگر در سراسر جهان، این‌بار هم داعش مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.
سونر کاگاپتای، کارشناس امور ترکیه، اعتقاد دارد که اگر بپذیرم هدف این حمله توریست­های آلمانی بوده است، داعش با این عمل در صدد است تا فضایی را بر ضد پناهندگان در آلمان و اروپا بوجود بیاورد و احساسات ضد اسلامی را در این کشور شعله ور سازد.

روزنامه نیویورک تایمز در شماره دیروز خود به تحریم بانک های اسرائیلی از طرف متدویست‌ها و حمله تروریستی داعش در ترکیه اشاره کرده است.مرور مطبوعات خارجی/13 ژانویه/ نیویورک تایمز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.