برخی از رفتارهای ترامپ، پیام‌ هولناکی به مسلمانان آمریکا است

روزنامه شرق در شماره امروز به خواست شورای روابط اسلامی آمریکا از ترامپ اشاره کرده و ابتکار شورای مسلمانان فرانسه برای آشنایی بیشتر شهروندان با اسلام را بازتاب داده است.

دونالد ترامپ عذرخواهی کند
شرق در صفحه 8 از خواست شورای روابط اسلامی آمریکا از دونالد ترامپ برای عذرخواهی از یک زن مسلمان خبر داده است. در بخشی از این گزارش از قول مدیر اجرائی شورای روابط اسلامی آمریکا می خوانیم: «تصویر زنی مسلمان که مورداهانت قرار می‌گیرد و از یک تجمع سیاسی بیرون انداخته می‌شود، پیام‌های هولناکی را به مسلمانان آمریکا و تمامی کسانی می‌فرستد که سنت‌های ملت ما در تنوع دینی و مشارکت مدنی را می‌ستایند.»
 
«رز حمید» ۵۶ساله زنی مسلمان است که با پوشیدن روسری و به‌تن‌کردن تیشرتی با نوشته «سلام. من برای صلح آمده‌ام» به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رفت و درست پشت سر ترامپ قرار گرفت. پس از آن پلیس فورا دست به کار شد و وی را از سالن اخراج کرد.
 
 
 
فرانسوی های غیرمسلمان به حضور در یکی از نمازهای جماعت دعوت شدند
روزنامه شرق در صفحه 8 ابتکار شورای مسلمانان فرانسه در گشودن درهای صدها مسجد این کشور به روی غیرمسلمانان را منعکس ساخته و از دعوت شهروندان غیرمسلمانان به «یک فنجان چای برادرانه» خبر داده است.
 
در این خبر نقلی از ایسنا آمده است: «هم‌زمان با سالگرد حمله عوامل منسوب به القاعده به سوپرمارکتی در شهر پاریس، قرار است صدها مسجد در سراسر فرانسه درهای خود را بر روی همه مردم باز کرده و از آنها دعوت به شرکت در برنامه‌هایی به‌منظور گفتگو درباره اسلام و آشنایی با این دین کنند.

در این ابتکار عمل به نام «یک فنجان چای برادرانه» ضمن آنکه مساجد از بازدید‌کنندگان با شیرینی و نوشیدنی داغ پذیرایی می‌کنند، برنامه‌هایی را به منظور بازدید از مکان‌ها همراه با راهنما و برگزاری مناظره و کارگاه‌های مخصوص آشنایی با هنر خوشنویسی اسلامی برگزار کرده و حتی از مردم دعوت می‌کنند در یکی از پنج نوبت نماز جماعت روزانه حضور پیدا کنند.»روزنامه شرق در شماره امروز به خواست شورای روابط اسلامی آمریکا از ترامپ اشاره کرده و ابتکار شورای مسلمانان فرانسه برای آشنایی بیشتر شهروندان با اسلام را بازتاب داده است.مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ 21 دی/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.