آقاتهرانی: بنا به امربه‌معروف فیزیکی بود، خاتمی و هاشمی‌ را تکه‌پاره می‌کردیم

شرق در این شماره به نقل سخنان مرتضی آقاتهرانی در خصوص دروس اخلاق رئیس دولت سابق پرداخته و موضع داعش در قبال «دولت یهودی» را بررسی کرده است.

آقاتهرانی: بنا به امربه‌معروف فیزیکی بود، خاتمی و هاشمی‌ را تکه‌پاره می‌کردیم
روزنامه شرق در صفحه 6 به بازنشر گفتگوی حجت‌الاسلام‌ آقاتهرانی، معلم اخلاق دولت سابق با هفته نامه «رمز عبور» پرداخته و عنوان «اگر بنا به امربه‌معروف فیزیکی بود خاتمی و هاشمی را تکه‌پاره می‌کردیم» را برجسته ساخته است.
 
مرتضی آقاتهرانی در این گفتگو با اشاره به نصایح خود به رئیس‌جمهور سابق، بخشی از سخنان خود با محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسات اخلاقی با او را چنین روایت کرده و خطاب به او گفته است: «من که با تو این حرف‌ها را ندارم…. ولی روی این حرف فکر کن. داریم آهسته آهسته جلو می‌رویم. آیا امروز ما با روزهای اول یکی است یا نه؟ ارزش‌های زیادی برای ما مهم بودند. الان ‌هم همین‌طور است؟ آیا برای اینکه بخواهیم به هر هدفی برسیم از هر وسیله‌ای و راهی استفاده می‌کنیم؟ …. انسان آهسته آهسته که جلو می‌رود، وقتی که می‌خواهد به هدف مقدسی برسد، بعضی از کارها را می‌کند که خودش هم می‌داند کار درستی نیست.»

این نماینده مجلس در روایت آخرین دیدار آیت‌الله مصباح‌یزدی با احمدی‌نژاد نیز گفته است: «سال ۸۹ بود. حاج‌آقا درباره روابط مراد و مریدی و عرفان و اینها یک مقدار صحبت کردند که سمت و جهت آقای احمدی‌نژاد، سمت و جهت جدی‌تری شود و کسی را جایگزین معصوم(ع) نکند. در بین افکار عرفانی و صوفیه یکی از ایراداتی که وجود دارد این است که در رابطه مراد و مریدی می‌افتند و کار به جایی می‌رسد که انگار طرف هرچه می‌گوید وحی منزل است. حتی یادم هست حاج‌آقا در آنجا داستانی را برای آقای احمدی‌نژاد نقل کرده بودند که موضوع برایش روشن‌تر شود.»
 
این عضو جبهه پایداری با اشاره به رابطه خوب آیت الله مصباح با شهید بهشتی، از قول وی می گوید: «وقتی خوب بحث کردیم، به واقع نه او (بهشتی) قانع شد نه من(مصباح) قانع شدم. آخرش مرحوم آقای بهشتی گفتند حاج‌آقا محمدتقی! بیا و به خاطر رفاقت کوتاه بیا. گفتم آسید محمد! این را بدان که من برای دینم عاطفه ندارم».
 
این روزنامه با تصریح به سخن آقاتهرانی درباره ممنوعیت برخورد فیزیکی، از قول او آورده است: «اگر بنا بود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فیزیکی بکنیم، خاتمی و هاشمی‌ را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم.»
 
 
 
داعش همچنان دشمن یهودیان، صلیبی‌ها، رافضی‌ها، سکولارها، بی‌خدایان و مرتدان خواهد بود
شرق در صفحه 9 یادداشت نوژن اعتضادالسلطنه با عنوان «داعش، تهدید یا فرصتی برای اسرائیل» را به چاپ رسانده و موضع این گروه در قبال رژیم اسرائیل را آشکار دانسته است.
 
نگارنده که پیام اخیر «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده داعش را به عنوان ورود این گروه به فاز تازه و جدی علیه رژیم اسرائیل ارزیابی کرده، از قول «دابق»، نشریه سازمانی این گروه، «زمان حمله به اسراییل» را تنها موضوع باقی‌مانده در این خصوص قلمداد کرده و نیروهای خود را به صبر و شکیبایی برای فرارسیدن موعد حرکت به‌سوی فلسطین برای جنگ با «یهودیان وحشی» و کشتن آنان دعوت نموده است.
 
نگارنده با اشاره به شباهت رویکرد داعش در قبال رژیم اسرائیل با رویکرد «ایمن الظواهری» و «عبدالله عزام»، رهبران اصلی «القاعده»، «تغییر اولویت‌ها» را تنها تفاوت داعش با القاعده دانسته و تهدید آن را علیه «یهودیان، صلیبی‌ها، رافضی‌ها، سکولارها، بی‌خدایان و مرتدان» پابرجا توصیف کرده است.
 
 
 
می‌خواستم به ترامپ نشان دهم یک مسلمان چه شکلی است
روزنامه شرق در صفحه 20 گزارشی از جواب ترامپ به پیام صلح یک زن مسلمان منتشر ساخته و از بیرون راندن او از محل سخنرانی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده است.

این روزنامه نوشته است: «این زن مسلمان ۵۶ساله «رز حمید»، نام دارد. او جمعه شب در راک‌هیل ایالت کارولینای جنوبی، به سخنرانی نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا رفته بود. او که بر صندلی‌ای درست روبه‌روی جایگاه سخنرانی نشسته بود، زمانی که ترامپ شروع به اتهام‌زدن به مسلمانان سوری کرد، به نشانه اعتراض از جایش بلند شد و در سکوت چندین دقیقه همان‌طور بر جایش ایستاده بود. با وجود اعتراض در سکوت رز حمید، طرفداران ترامپ در سخنرانی شروع به اعتراض کردند. در همین لحظه خود ترامپ از پشت تریبون خطاب به رز حمید فریاد زد: «گمشو بیرون!» پس از ترامپ یکی از حاضران در جلسه نیز فریاد زد: «این زن بمب به همراه دارد!» اغتشاش ایجادشده باعث مداخله پلیس و بیرون راندن رز حمید از سالن شد.

رز حمید درباره این اتفاق به سی‌ان‌ان گفت: «من قصد نداشتم جلسه را به هم بریزم. من فقط می‌خواستم به ترامپ و طرفدارانش نشان دهم که یک مسلمان چه شکلی است؛ چون فکر نمی‌کنم آنها حتی بدانند مسلمانان چه شکلی هستند».
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی، فرزند آیت‌الله‌جوادی‌آملی از مراجع عظام، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، از حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد.
 
سخنگوی شورای نگهبان: شرکت‌نکردن در آزمون خبرگان نه به معنای انصراف است و نه لزوما به معنای عدم احراز صلاحیت علمی، بلکه فقط یکی از ابزارهای در اختیار فقهاست تا بدین وسیله صلاحیت علمی نامزدهای انتخابات خبرگان را احراز کنند.
 

شرق در این شماره به نقل سخنان مرتضی آقاتهرانی در خصوص دروس اخلاق رئیس دولت سابق پرداخته و موضع داعش در قبال «دولت یهودی» را بررسی کرده است.مرور مطبوعات/ ‌یک‌شنبه‌ 20 دی/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
منتشرشده: 3
  1. بسمه تعالی
    سلام
    پرداختن به این دست مسائل، موجب کاسته شدن از شان علمی و فخامت فراجناحی در حوزه پژوهش است.

  2. حسینی زاده

    با سلام,با تشکر از زحمات بی وقفه شما,خواهشمندم بیشتر به مطالب ,در حوزه ادیان به پردازید. و جدا از اینها سایت شما در حوزه ادیان برترین است.
    باتشکر

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.