حمایت کلیسای ارتدوکس از اقدامات نظامی روسیه در خاک سوریه

رهبر مسیحیان ارتدوکس روسیه روز سه شنبه در مراسم کریسمس، از حملات هوایی دولت روسیه در سوریه دفاع کرد و آن را “جنگ دفاعی” نامید.

به گزارش دین آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاتریارک کیریل، اسقف اعظم کلیسای روسیه اظهار داشت که حملات نظامی روسیه برای دفاع از این کشور در برابر تروریسم لازم است.
وی گفت: "تا زمانی که جنگ ادامه یابد، دفاع از خود و اقدام پاسخگویانه در مقابل حملات تروریستی دشمنان روسیه محسوب می‌شود."
کرملین در ماه سپتامبر گذشته، حملات هوایی خود را علیه مخالفان بشار اسد در خاک سوریه آغاز کرد. این حملات از طرف دولت­‌های غربی محکوم شده است؛ به این دلیل که اعتقاد دارند حملات روسیه تنها بر ضد داعش نیست و جنگنده­‌های این کشور مخالفان معتدل بشار اسد را هم به جهت سرپا نگه داشتن وی در سوریه مورد هدف قرار می­‌دهد.
از زمان آغاز قدرت پوتین در روسیه، روابط وی با کلیسای ارتدوکس خوب بوده است و همواره دولت و کلیسا از اقدامات یکدیگر پشتیبانی می­‌نمایند. پوتین اخیراً در پیام تبریک سال نو، از کلیسای ارتدوکس و دیگر فرقه­‌های مسیحی تمجید کرد و خدمت مسئولانه آنها را ستود.
وی در این­‌باره گفت: "آنها نهادهایی سازنده در تربیت نسل جوان، تقویت بنیان خانواده، مادران و کودکان هستند. آنها خدمات فراوانی برای حفظ هماهنگی در روابط میان مردم گروه‌های مختلف قومی و دینی انجام می­‌دهند. این کار بزرگ شایسته قدردانی است."
 

رهبر مسیحیان ارتدوکس روسیه روز سه شنبه در مراسم کریسمس، از حملات هوایی دولت روسیه در سوریه دفاع کرد و آن را “جنگ دفاعی” نامید.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.