آزادی یکی از مقامات اخوان المسلمین از زندان اردن

زکی بن رشید، معاون رهبر اخوان المسلمین در اردن، روز دوشنبه پس از گذراندن 13 ماه حبس به جرم انتقاد از امارات متحده عربی، در صفحه فیس بوکش از زندان آزاد شد.

به گزارش دین آنلاین به نقل از نیویورک تایمز زکی بن رشید، پس از آزادی از زندان در جمع هوادارانش گفت که اردن بدون هیچ تاخیری نیاز به اصلاحات دارد.
وی همچنین اظهار داشت که بنا دارد کمپینی را تشکیل دهد و منافع اردن در اولویت اقدامات آن قرار دارد.
اخوان­‌المسلمین بزرگترین حزب موجود در اردن است و روابط نزدیکی با دیگر جنبش­‌های مصر و امارات دارد. فعالیت اخوان المسلمین در این کشورها ممنوع است.
تازگی شاخه اخوان­‌المسلمین در اردن دچار اختلافات پر دامنه­‌ای شده است از جمله اینکه گروهی از رهبران ارشد شاخه سیاسی اخوان­‌المسلمین یعنی "جبهه عمل اسلامی" استعفا داده‌اند. دولت اردن سال گذشته رسمیت این شاخه را ملغی اعلام کرد.
از این رو برخی از اعضا در اردن اقدام به تأسیس حزبی به نام "جامعه اخوان‌المسلمین" کردند که از طرف دولت تأیید شد و هیچ رابطه‌ای هم با جنبش اخوان المسلمین در منطقه ندارد.
زکی بن رشید در ماه نوامبر 2014 میلادی بازداشت شد و فوریه 2015  به اتهام انجام اعمال زیان­‌آور برضد کشوری که روابط دوستانه با ملت اردن دارد، توسط دادگاه ویژه امنیتی محاکمه شد.
پیش‌تر از این در خبرها آمده بود: زکی بنی رشید معاون رهبر اخوان المسلمین اردن در پاسخ به این سؤال که آیا خود را گناهکار می‌داند یا نه به یک قاضی نظامی که ریاست دادگاه امنیت کشوری را به عهده داشت گفته بود: وی جرمی مرتکب نشده تا متضمن پاسخگویی باشد.
این سیاستمدار اسلامگرا به دنبال نوشتن مطلبی در رسانه‌های اجتماعی که در آن حاکمان امارات فاقد مشروعیت و حافظ منافع اسرائیل از طریق ایفای نقش عمده در سرکوب اسلام سیاسی معرفی شده بودند، دستگیر شد.
انتقادات بنی رشید در پی اقدام امارات در تروریستی شناختن حدود 80 گروه اسلامگرا و سازمان‌های خیریه که این کشور عرب حوزه خلیج فارس آنها را تهدیدی علیه امنیت خود می‌داند دنبال شد. 

زکی بن رشید، معاون رهبر اخوان المسلمین در اردن، روز دوشنبه پس از گذراندن 13 ماه حبس به جرم انتقاد از امارات متحده عربی، در صفحه فیس بوکش از زندان آزاد شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.