یک دیپلمات سابق: قدرت رهبران مذهبی برای مبارزه با تروریسم، از رهبران سیاسی بیشتر است

اعتماد در آخرین شماره هفته، به بازنشر یادداشت «حسین موسویان» در «هافینگتون پست» پیرامون مبارزه با تروریسم پرداخته و در سرمقاله خود به قلم «نعمت احمدی»، تعداد بالای نامزدهای دو انتخابات پیش رو را یک رحمت دانسته است.

یک دیپلمات سابق: قدرت رهبران مذهبی برای مبارزه با تروریسم، از رهبران سیاسی بیشتر است
اعتماد در صفحه 11  مقاله حسین موسویان دیپلمات سابق ایرانی در هافینگتون پست را به چاپ رسانده و با پیشگام دانستن «دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» در اسلام‌هراسی، آن را بازتاب نگاه منفی اکثر جمهوریخواهان به مسلمانان به شمار آورده است.
 
نگارنده با اشاره به حضور هفت کشور مسلمان در فهرست ١٠ کشوری که منفی‌ترین نگاه را به ایالات متحده دارند، به حضور تنها یک کشور مسلمان در فهرست ١٠ کشوری که مثبت‌ترین نگاه را به امریکا دارند، اشاره کرده و بی‌توجهی به ریشه‌های تروریسم را مانع تدوین سیاستی موثر علیه آن دانسته است.
 
او که وهابی‌گری را «بنیاد شکل‌گیری گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی» و «عامل نفرت‌گستری علیه دیگر مذاهب اسلامی» دانسته، بر برتری قدرت رهبران مذهبی از رهبران سیاسی در مبارزه با تروریسم تاکید کرده و پیشنهاد می کند رهبران دینی جهان برای هماهنگی و یافتن راه‌هایی برای کنترل افراط‌گرایی دینی با یکدیگر ملاقات کنند.
 
 

 
رحمتی که زحمت تعبیر شد
روزنامه اعتماد در صفحه 1 سرمقاله نعمت احمدی یا عنوان «ثبت‌نام برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، رحمت یا زحمت» را منتشر ساخته و ضمن اشاره به افزایش «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها» و «تعداد طلاب علوم دینی» پس از انقلاب، ثبت نام بیش از ١٢ هزارنفر برای نامزدی انتخابات مجلس را نه تنها زحمت افزای شورای نگهبان ندانسته، بلکه از آن به عنوان یک رحمت یاد کرده است.
 
نگارنده که معتقد است «رشد ١٢٢ درصدی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نشانه پهلو به پهلو شدن ترکیب جامعه ایرانی است»، حضور نسل جدیدی از روحانیون خوش فکر و مشرب در ارگان‌های تصمیم‌گیری، خصوصا در مجلس خبرگان را شایسته سرور شورای نگهبان از به ثمررسیدن اهداف عالیه انقلاب اسلامی برشمرده است.
 
 
 

دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ائتلاف سعودی‌ها علیه تروریسم یک دروغ بزرگ است. اگر یک هیاتی به مدارس علمیه و درسی عربستان اعزام شود به خوبی گزارش خواهد داد که تعالیم سعودی‌ها در مدارس کاملا تروریستی است. آنها مشرکین زمان را از جاهلان عصر جاهلیت خطرناک‌تر می‎دانند و ما را نیز جزو این جاهلان می‌دانند که به زیارت پیامبر(ص) می‎رویم.»

اعتماد در آخرین شماره هفته، به بازنشر یادداشت «حسین موسویان» در «هافینگتون پست» پیرامون مبارزه با تروریسم پرداخته و در سرمقاله خود به قلم «نعمت احمدی»، تعداد بالای نامزدهای دو انتخابات پیش رو را یک رحمت دانسته است.مرور مطبوعات/ ‌‌پنج‌شنبه 10 دی / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.