وزیر اطلاعات روحانی فقط به خاطر وجوب شرعی به سلام سیدمحمد خاتمی پاسخ داده است

روزنامه شرق در انعکاس نشست خبری وزیر اطلاعات، به مضاعف شدن حساسیت این وزارتخانه پس از پخش بیانیه اخیر رهبر القاعده، ناکام ماندن تلاش تروریست ها در حمله به هیئات مذهبی و انتشار عکسی از حضور او در کنار سیدمحمد خاتمی پرداخته است.

روزنامه شرق در صفحه 3 نشست خبری «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات را روایت کرده و جزئیاتی از اقدامات تروریستی‌ در دزفول و سوسنگرد را منتشر ساخته است. این روزنامه از قول وی نوشته است: «محرم و صفر، مقاطعی هستند که جریان‌های تروریستی اهداف خود را از طریق ضربه‌زدن به امنیت مراسم عزاداری باجدیت دنبال می‌کنند.»

 
وزیر اطلاعات افزوده است:

  • در سنوات گذشته تروریست ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا به هر نحوی از انحا، امنیت ایران را به چالش بکشند که در نهایت با هوشیاری سربازان گمنام امام‌زمان(عج)، اقدامات آنها کشف و عوامل آنها شناسایی و سرکردگان‌شان به هلاکت رسیدند و عملیات آنها خنثی شد که گزارش اقدامات انجام‌شده به مردم ارائه شد.

 

  • فشار عملیات‌های نظامی روسیه در سوریه علیه تروریست‌ها نیز در کنار عوامل فوق باعث شده که تروریست‌ها و دشمنان ایران تلاش مضاعفی برای به‌چالش‌کشیدن امنیت کشورمان کنند.

 

 

  • در بیانیه ایمن الظواهری که مشخص شد متعلق به هفت، هشت ماه قبل است، از افراد القاعده خواسته بود سلاح خود را علیه یکدیگر بر زمین بگذارند و علیه ایران به دست بگیرند . پس از قرائت شیطنت‌آمیز این بیانیه در شبکه BBC، حساسیت وزارت اطلاعات نسبت به فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورمان مضاعف شد.

 

  • امنیت حاکم بر کشور در ایام محرم، نتیجه لطف خداوند، ادعیه رهبری و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه،‌ ارتش،‌ بسیج و همچنین قوه قضائیه است.

 
در انتهای این خبر، شرق به پاسخ وزیر اطلاعات در خصوص انتشار عکسی از او در کنار سید محمد خاتمی در فضای مجازی پرداخته و آورده است: «آن عکس اتفاقی و مختص به یکی از مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که در خلال آن حتی هیچ گفت‌وگویی بین طرفین انجام نشد. امسال در هیأت‌های زیادی از زاهدان و تهران توفیق شرکت پیدا کردم و در یکی از این برنامه‌ها حضور این جانب با حضور افرادی دیگر هم‌زمان شد که صرفا یک اتفاق بود. در این جلسه با من سلام‌و‌ احوال‌پرسی کردند و به حکم وجوب شرعی، پاسخ دادم و پاسخی که داده شد، پاسخی مختصر بود.»
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
تکذیب عدم سلامتی آیت‌الله سیستانی
 
تلاش عربستان برای انزوای ایران در آمریکای لاتین
 
پیکر مرجان نازقلیچی، فرماندار بندر ترکمن و از کشته‌شدگان حادثه منا در عربستان دفن شده استروزنامه شرق در انعکاس نشست خبری وزیر اطلاعات، به مضاعف شدن حساسیت این وزارتخانه پس از پخش بیانیه اخیر رهبر القاعده، ناکام ماندن تلاش تروریست ها در حمله به هیئات مذهبی و انتشار عکسی از حضور او در کنار سیدمحمد خاتمی پرداخته است.مرور مطبوعات/ ‌چهار‌شنبه 20 آبان/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.