سخنان آیت‌الله مصباح‌یزدی درباره کسانی که دم از «توسعه‌یافتگی»می‌زنند

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «اعتماد» را مرور کرده است: «مصباح‌یزدی: هر کسی دین اسلام را پذیرفت، باید بداند این قبول کردن، هزینه هم دارد / آنان که دم از توسعه‌یافتگی می زنند، فکر، اندیشه، اقتصاد و حتی فرهنگ را وابسته به فرهنگ غرب می خواهند»، «ظریف: راه حل بی‌ثباتی در لیبی، عراق، سوریه و یمن، گفتگو بین کشورهای جهان اسلام است» و «واکنش وزیر صنعت به کمپین نخریدن خودرو‌های داخلی: نخریدن خودروهای داخلی گناه است»

مصباح‌یزدی: هر کسی دین اسلام را پذیرفت، باید بداند این قبول کردن، هزینه هم دارد / آنان که دم از توسعه‌یافتگی می زنند، فکر، اندیشه، اقتصاد و حتی فرهنگ را وابسته به فرهنگ غرب می خواهند
روزنامه اعتماد در صفحه ۳ به انعکاس سخنان آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار با دانشجویان بسیجی استان مازندران پرداخته و عنوان «با واژه «توسعه‌یافتگی» ژست‌های تبلیغاتی می‌گیرند» را برجسته ساخته است. وی در این دیدار همچنین گفته است:
 
– بعضی‌ها فکر می‌کنند با وابستگی به غرب مشکلات جامعه حل می‌شود، در حالی که قضیه برعکس است و نباید برای عبور از سختی‌ها و تحریم‌ها با دشمن سازش کرد.

– مشکلات جامعه را باید در وابستگی به فرهنگ غرب جست‌وجو کرد، همان‌طور که خدا سعادت انسان‌ها را در اجرای قوانین و دستورات دینی می‌داند، بشر سعادت و شقاوت را در توسعه یافتن و توسعه نیافتن و وابستگی به فرهنگ بی‌بند و باری متداول در غرب گمان می‌کند.

– واژه توسعه‌یافتگی ادبیاتی است که معمولا خیلی از افراد در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود برای پیروزی، از آن استفاده می‌کنند، با این نوع ادبیات می‌خواهند در حقیقت ژست تبلیغاتی بگیرند و بگویند که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم لازم است فکر، اندیشه، اقتصاد و حتی فرهنگ ما وابسته به فرهنگ غرب و استعمار باشد.

– انسان باید کم حرف بزند و کمتر ادعا کند بلکه بیشتر عمل کند و پای اعتقادات خود بایستد. هر کسی دین اسلام را پذیرفت باید بداند این قبول کردن هزینه هم دارد و هزینه کردن آن جانی و مالی است و باید برای این اعتقاد جان خود را فدا کرد.

ظریف: راه حل بی‌ثباتی در لیبی، عراق، سوریه و یمن، گفتگو بین کشورهای جهان اسلام است

اعتماد در صفحه «دیپلماسی» به انعکاس سخنان ظریف در سفر به لیبی پرداخته و در کنار عنوان «افراط‌گری و تروریسم منطقه را تهدید می‌کند» آورده است:

– تونس نمونه موفق حضور مردم در جهان اسلام است و خیلی خوشحالیم این نمونه به خوبی به کار خود ادامه داده است.

– منطقه با موضوعات افراط و بی‌ثباتی دست به گریبان است، بی‌ثباتی در لیبی، عراق، سوریه و یمن نیازمند گفتگو بین کشورهای جهان اسلام است.

– افراط‌گری، فرقه‌گرایی و تروریسم همه منطقه را تهدید می‌کند.

– جلوگیری از فرقه‌گرایی و افراط‌گرایی و خشونت باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد زیرا افراط‌گرایی و تروریسم تهدید مشترک همه منطقه است.

دیگر عناوین منتشر شده در «اعتماد» امروز:

هشدار فرهنگی رییس قوه قضاییه: خیابان‌های تهران شبیه سالن مد است / دادستان‌های کشور با جرایم و ناهنجاری‌های فرهنگی برخورد کنند

واکنش وزیر صنعت به کمپین نخریدن خودرو‌های داخلی: نخریدن خودروهای داخلی گناه است

یادداشت «اردوغان؛ تجسم روح لویی پانزدهم در ترکیه، به قلم دیوید گاردنر / فاینشنال‌تایمز

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «اعتماد» را مرور کرده است: «مصباح‌یزدی: هر کسی دین اسلام را پذیرفت، باید بداند این قبول کردن، هزینه هم دارد / آنان که دم از توسعه‌یافتگی می زنند، فکر، اندیشه، اقتصاد و حتی فرهنگ را وابسته به فرهنگ غرب می خواهند»، «ظریف: راه حل بی‌ثباتی در لیبی، عراق، سوریه و یمن، گفتگو بین کشورهای جهان اسلام است» و «واکنش وزیر صنعت به کمپین نخریدن خودرو‌های داخلی: نخریدن خودروهای داخلی گناه است»مرور مطبوعات/ ‌‌سه‌شنبه‌ ۱۰ شهریور / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.