شاهان آل سعودی‌ بیشتر هادم حرمین‌اند تا خادم حرمین

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «کیهان» را مرور کرده است: «عربستان در منطقه با دو فاکتور عمل می‌کند، ۱: حامی عربیت و قومیت عرب، ۲: حامی دین و نمایندگی از اسلام/سعودی‌ها آثار تاریخی اسلام در عربستان را منهدم کردند؛ پادشاهان این کشور خادم حرمین نیستند بلکه هادم حرمین هستند»

عربستان در منطقه با دو فاکتور عمل می‌کند، ۱: حامی عربیت و قومیت عرب، ۲: حامی دین و نمایندگی از اسلام/سعودی‌ها آثار تاریخی اسلام در عربستان را منهدم کردند؛ پادشاهان این کشور خادم حرمین نیستند بلکه هادم حرمین هستند
دکتر «عبدالرحمن راجح»، مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی تقارب یمن در گفتگویی طولانی با روزنامه کیهان، به مرور روابط عربستان و یمن، دربار آل سعود و همکاری مخفیانه آنان با اسراییل و وضعیت یمن در شرایط جنگی پرداخته است. کیهان برای این گفتگو، عنوان «آل سعود دین ندارد مسلمانی پیش کش!» را برگزیده است.
مصاحبه از:
محمدرضا مرادی در مقدمه این گفتگو آورده است:
«هر روز که می گذرد بحران یمن وخیم تر می شود. مردم مسلمان این سرزمین سحر های ماه مبارک رمضان در حالی بیدار می شوند که به خوبی می دانند، امروز شاید روز آخر زندگی آن ها باشد، چرا که جنگنده های سعودی کشورشان را موشک باران می کنند. مردم روزه دار یمن احتمالا امیدشان به ماه مبارک رمضان بود تا بلکه حاکمان سعودی به خاطر حفظ ظاهر هم که شده حملات خود را در این ماه قطع کنند. اما غافل از این بودند که همسایه شمالی آنها دین را تنها به عنوان پوششی برای اقدامات خود به کار می گیرد. این روزها صدای اذان در شهرهای یمن به گوش نمی رسد چرا که صدای انفجار و موشک های سعودی بلندترین صداها در این کشور است؛ تازه اگر مسجدی باقی مانده باشد! یمنی ها در محاصره شدید سعودی ها هستند و این برای کشوری که بیشتر مایحتاج خود را وارد می کند به معنی بحرانی بزرگ است.
ظهر یکی از روزهای ماه مبارک رمضان که خبر شکست مذاکرات ژنو در مورد یمن تازه منتشر شده بود، در دفتر کیهان پذیرای یکی از کارشناسان یمنی بودیم، کسی که در کشتی نجات ایران که برای کمک به مردم یمن اعزام شده بود نیز حضور داشت. دکتر «عبدالرحمن راجح» مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی و بین‌المللی «تقارب» یمن و سردبیر بخش یمن شبکه تلویزیونی «العالم». وی در بحبوحه حملات آل سعود به یمن، چند هفته ای را در مناطق جنگی کشورش گذرانده و از نزدیک رنج و درد هموطنان خود را زیر موشکباران سعودی ها مشاهده کرده است ….»
بخش های مهم و منتخب سخنان دکتر «عبدالرحمن راجح» به این شرح است:
– …. دخالت عربستان در یمن مربوط به امروز یا دیروز نیست، عربستان سعودی تقریبا بیشتر از ۶۰ سال است که در یمن دخالت می‌کند. عربستان به بیش از ۳۵ هزار نفر در یمن حقوق ماهیانه می‌دهد و عربستان تقریبا کل نخبگان سیاسی یمن را در دست دارد، عربستان تنها کشوری است که با یمن تاکنون۳۰ بار جنگیده است. عربستان کشوری است که ۴۸ سال جلوی انقلاب یمن در سال ۱۹۶۲ ایستاده و با کمک‌های مالی و نظامی این انقلاب را ناکام گذاشته است.

– پادشاهان عربستان سعودی همیشه برای خودشان القابی می‌گذارند و القاب هم متناسب با وضعیت جامعه در عربستان است، مثلا با توجه به اینکه آنجا جامعه دینی و مرکز مقدس همه مسلمانان است، آل‌سعود سعی می‌کنند که لباس دین را به خودشان بپوشانند و به عنوان خادم حرمین خود را معرفی ‌کنند؛ ولی در واقعیت آل سعود نه نماینده اسلام و نه حتی نماینده اهل تسنن هستند و نه نماینده قومیت عربی.
– عربستان سعودی معمولا در منطقه با دو فاکتور عمل می‌کند اول سعی می‌کند به مردم نشان دهد که حامی عربیت و قومیت عرب بر ضد فارس‌ها و قومیت‌های دیگر است. در حالی که این دروغ است چرا که سعودی‌ها بزرگ‌ترین اشخاصی هستند که ضد عربیت و قومیت نژادی عرب عمل می‌کنند….. دومین فاکتور، مسئله دینی است. سعودی‌ها سعی می‌کنند که نشان دهند نماینده اسلام و خادم الحرمین هستند در حالی که رفتار عربستان سعودی و پادشاهان عربستانی حتی منافی شرع و سنت خود عربستان است. اینها حاکمانی فاسد و فاسق هستند و به هیج وجه متدین و پایبند به دین نیستند. ادعای اینها در مورد دین برای تبلیغات و برای فریب آدم‌های ساده‌لوح است. در کل من فکر می‌کنم حتی خود اهل تسنن می‌دانند که آل سعود نماینده خوبی برای اسلام نیستند و اینها نزدیک به دین و مذهب هم نیستند اما با توجه به اینکه عربستان سعودی امپراتوری رسانه‌ای بسیار بزرگی دارد توانسته خود را به عنوان خادم حرمین شریفین معرفی کند در حالی که اینها هیچ حرمتی نه برای رمضان و نه غیررمضان قائل نیستند. سعودی‌ها حتی آثار تاریخی اسلام در عربستان را منهدم کردند و این بزرگ‌ترین دلیلی که عربستان و پادشاهان این کشور خادم حرمین نیستند بلکه هادم( نابود کننده) حرمین هستند….

کیهان در صفحه معارف، این عناوین را منتشر ساخته است:
یادداشت «خردورزی از منظر امام حسن(ع)» به قلم علیرضا حکمت‌خواه
یادداشت «چرا از آخرت نمی‌ترسیم؟» به قلم محمدمهدی رشادتی
یادداشت «نقش روزه در مدیریت امیال نامشروع وهوس‌های نفسانی»
یادداشت «چرا آثار نماز را در زندگی خود نمی‌بینیم؟»

کیهان در شماره امروز، این عناوین را نیز منتشر ساخته است:
ستون زلال بصیرت/خطر تفکر سکولاریستی در میان برخی مسئولان و خواص جامعه/گفتاری از آیت‌الله مصباح یزدی ۱۲/۳/۹۴
گزارش «پذیرایی از مهمانان با زلال وحی الهی»، نگاهی به کمیت و کیفیت محافل قرآنی خانگی و تاثیرات آن (بخش پایانی ). به قلم گالیا توانگر
افطاری مسیحیان عراقی برای مسلمانان
دعوای داعش و القاعده بر سر بهشت!
عقب‌نشینی ناگهانی اتحادیه عرب در قبال سوریه؛ نبیل ‌العربی: سوریه عضو اتحادیه عرب است
چشمه‌ای دیگر از ماهیت صهیونیستی تکفیری‌ها /داعش: به غزه حمله می‌کنیم
فرودگاه نجران عربستان به تصرف انقلابیون درآمد

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «کیهان» را مرور کرده است: «عربستان در منطقه با دو فاکتور عمل می‌کند، ۱: حامی عربیت و قومیت عرب، ۲: حامی دین و نمایندگی از اسلام/سعودی‌ها آثار تاریخی اسلام در عربستان را منهدم کردند؛ پادشاهان این کشور خادم حرمین نیستند بلکه هادم حرمین هستند»مرور مطبوعات/ ‌پنج‌شنبه ۱۱ تیر/ روزنامه کیهان

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.