جنگ عقیدتی- ایدئولوژیکی یکی از حوزه های تنش ما با عربستان سعودی است

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «جنگ عقیدتی- ایدئولوژیکی یکی از حوزه های تنش ما با عربستان سعودی است»، «حسن رجبی: مدیرعامل شبکه «فارسی وان» گفته کاری می کنیم ایرانی ها تا سال ۲۰۲۰ زنان خود را به نمایش بگذارند»، «مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی در خطر داعش قرار دارند»، «عمده اختلافات جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی، تعیین ملاک مشروعیت و قانون است»، «دستور‌العمل جدید داعش که به دروغ ادعای مسلمانی دارد برای تشدید خشونت علیه تشیع تأسف بار است» و «پیشنهادهای مرادی برای گرامیداشت مقام حضرت خدیجه»

مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی در خطر داعش قرار دارند
روزنامه رسالت، که در سرمقاله خود به قلم محمدکاظم انبارلویی به «یادی از شهید مظلوم انقلاب!» پرداخته و عبارت « کامران دانشجو: یکتا، دغدغه ولایت دارد نه مکتب ایرانی» را نیز در صفحه نخست آورده، خبر دیدار دکتر ولایتی با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی را با عنوان «گروه‌های تکفیری روزی دامن کشورهای حامی خود را خواهند گرفت» منتشر کرده و از قول وی نوشته است:
– امروز داعش یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی است که تمام کشورها را می‌تواند تهدید کند و مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی امروز در خطر این گروه‌های تروریستی قرار دارند.
– امروز داعش و گروه‌های تروریستی، سوریه را به آزمایشگاهی برای عملیات تروریستی و تمرین جنایت تبدیل کرده است. آنها در سوریه به زن و مرد رحم نمی‌کنند و افراد را به راحتی سر می‌برند.
– با توجه به ارتباط کره جنوبی با برخی کشورها که امروز از حامیان تروریست‌ها محسوب می‌شوند، از شما انتظار می‌رود که به آنها یادآوری کنید که گروه‌های تروریستی و تکفیری منطقه روزی دامن کشورهای حامی آنها را خواهند گرفت و باید هر چه سریعتر از این حمایت‌ها دست بردارند.

جنگ عقیدتی- ایدئولوژیکی یکی از حوزه های تنش ما با عربستان سعودی است
این روزنامه از قول سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در نشست سراسری فرماندهان تهران و مراکز استانی بسیج صدا و سیما آورده است:
– موضع گیری جدید آمریکایی ها این است که از این به بعد در مناقشات منطقه دخالت نظامی نکرده و این کار را از طریق هم‌پیمانان منطقه ای در چارچوب لجستیک، اطلاعات، مستشاری و ائتلاف سیاسی در فضای بین الملل تقویت کنند.وی ادامه داد: نتایج این رویکرد آمریکایی ها، بوجود آمدن مدل جدیدی از تهدید در قالب جنگ نیابتی است، ائتلافی به نام ائتلاف عربی با محوریت عربستان شکل گرفته است. با کمک های مستشاری و کمک های تسلیحاتی به فرماندهان عربستان از سوی آمریکا و اسرائیل، موجب شدند که آنها بتوانند یک جنگ زیر ساختی عمیق علیه یمن راتوسعه دهند.

– جلالی حوزه های تنش با عربستان سعودی را حول ۵ محور ذکر کرده و گفت: اولین محور جنگ عقیدتی ایدئولوژیکی است، آنها تفکر تکفیری سلفی را در دنیا توسعه می دهند و ما تفکر اسلام ناب را، دومین محور تهدیدات امنیتی، نواحی آسیب پذیری در کشور وجود دارد که بعضی فرق اسلامی که همگراییشان با تفکر تکفیری سلفی بیشتر است، سومین محورحوزه اقتصادی، از جمله کاهش قیمت نفت. چهارمین مورد، حوزه سایبری، ردپای سایبری عربستان در مناقشات داخلی کشور مشاهده می شود. حوزه آخر هم حوزه نظامی است، یکی از مجلاتی که در زمینه تجهیزات نظامی قلم می زند، نوشته است که عربستان به اندازه کل کشور چین سلاح خریداری و انبار کرده است. این مسئله عربستان را از یک کشور رقیب منطقه ای به یک تهدید نیابتی تبدیل می کند که باید برای مدل های جدیدی از مقابله آماده شویم.

حسن رجبی: مدیرعامل شبکه «فارسی وان» گفته کاری می کنیم ایرانی ها تا سال ۲۰۲۰ زنان خود را به نمایش بگذارند
رسالت در ستون «تحلیل رویدادها»، به نوشته ای از حجت الاسلام حسن رجبی در وبلاگ خود پرداخته و آورده است:
– دشمنان اسلام همیشه برای نابودی این دین به ویژه برای از بین بردن حس ظلم‌ستیزی مسلمانان هزینه های زیادی را درطول تاریخ پرداخت کرده اند.
– بعد از جنگ ایران و عراق و ناامیدی امریکا از غلبه بر ایران به وسیله ابزار نظامی، دشمن طرح ها و برنامه ریزی های زیادی را برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. طرح های بلندمدت آنها معمولا در حوزه ای به نام فرهنگ و تغییر فرهنگ اسلامی ایرانی به یک فرهنگ و تفکر غیراسلامی و یا اسلامی که ساخت آمریکاست.
– چندی پیش مدیرعامل شبکه ماهواره ای «فارسی وان» مهمان برنامه صدای آمریکا بود و علناً اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ کاری می کنیم که ایرانی ها زنان خود را به نمایش بگذارند. اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان بلندپایه ای فرهنگی واکنشی از خود نشان ندادند. اما وقتی ما کوچک‌ ترین تهدید اقتصادی می شویم تمام مسئولان از خود واکنش نشان می دهند. این یعنی همان گمنام بودن فرهنگ.
– واقعاً غیر این است که مسئولان بیشتر از این که به دنبال مسائل اقتصادی باشند، باید دغدغه فرهنگ جامعه را داشته باشند؟

عمده اختلافات جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی، تعیین ملاک مشروعیت و قانون است
رسالت سخنان حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر را با عنوان «شریعت، رهبری و مردم سه رکن اصلی در نظام اسلامی است» منعکس ساخته و آورده است:
– حادثه هفتم تیر به اختلافات سلیقه‌ای، قومی و قبیله‌ای مربوط نبود بلکه تقابل میان دو جریان فکری و اعتقادی بوده که هر کدام جهان‌بینی، ایدئولوژی، سازوکار و راهکارهای متفاوت با دیگری داشته است.

– نقش مردم به فعلیت رسیدن رهبری الهی است و همانطور که فعلیت امامت نیز به پشتوانه و حضور مردم مربوط می‌شود.
– قلمرو ماموریت پیامبر اعظم و ائمه اطهار (ع) و در ادامه راه ایشان محدوده اختیارات ولی فقیه برای تشخیص مرزهای دو جبهه باید تعیین شود.
– عمده اختلافات دو جبهه اموی و علوی، یزیدی و حسینی، جریان امام خمینی و مقابل ایشان، جریان شهید بهشتی و یارانش و جریان نفاق و بنی‌صدر و در نهایت جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی، در پاسخ به پرسش‌ مهم «ملاک مشروعیت و قانون چیست؟» مطرح می‌شود.
– اولین محور تقابل، ملاک مشروعیت است به طوری که ولایت در روز عید غدیر به طور تام در اختیار حضرت امیرالمومنین (ع) قرار گرفت و مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی محسوب می‌شوند.
– ولایت به طور تام انشا شده و آنچه معلق است پشتیبانی مردم بوده که برای تحقق ولایت ضرورت پیدا می‌کند.

دستور‌العمل جدید داعش که به دروغ ادعای مسلمانی دارد برای تشدید خشونت علیه تشیع تأسف بار است
سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان «مقابله با تروریسم در جهان، عزم جدّی بین‌المللی می‌خواهد» در رسالت منعکس شده و آمده است:
– جای نگرانی و تأسف بسیار است که گروهکی که به دروغ ادعای مسلمانی و حکومت اسلامی دارد، دستور‌العملی جدید مخصوصاً در ماه رمضان برای تشدید خشونت علیه تشیع، گروه خاصی از تسنن و مسیحیان صادر می‌کند که نمونه‌ تأسف بارش را در انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت شاهد بودیم.
– نمازگزاران این مسجد مظلومانه در حال سجده مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که حدود ۳۰ نفر شهید و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.
– متأسفانه دامنه این جنایت‌ها به تونس و حتی فرانسه هم رسید که البته در فرانسه ابعاد کوچکتری داشت ولی سروصدای سیاسی آن نسبت به کشورهای اسلامی بلندتر بود که خواستار همکاری غرب، اعراب و مسلمان‌ها شدند.
– خطر گسترش و تعمیق اقدامات تروریستی تهدیدی جدی برای کل جهان است و باید برای کنترل، مقابله و نابودی پدیده شوم تروریسم، عزم بین‌المللی و همکاری همه جانبه ایجاد شود تا دنیا از شر و مضرّات مخرّب تروریست‌ها در امان باشد.

مذاکره‌کنندگان هسته ای، ابن‌عباس‌های ما هستند/ملت اجازه نخواهد داد عده‌ای به اسم روشنفکر دینی  باری بر دوش حکومت اسلامی شوند/ما اهل صلح و گفتگوی میان همه ادیان هستیم اما در مواجهه با گزینه نظامی اسرائیل خبیث و آل سعود کثیف را نابود خواهیم کرد
در صفحه «فرهنگی» رسالت، این عناوین به چشم می خورد: «آیت الله ناصری: نخستین دعا در زمان افطار برای فرج امام زمان باشد»، یادداشت «سفره های افطار و برانگیختن خشم خدا!» به قلم زهرا انصاری نسب و یادداشت «خودسازی؛ برآیند روزه» به قلم علیرضا کمالی. همچنین در این صفحه، مقاله حمیدرضا مهدیزاده با عنوان «عبرت از سیره و سرنوشت خواص دوران حکومت علوی» منتشر شده که نگارنده با استفاده از نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نخعی که به عنوان «اولین سند قانون اساسی در حکومت‌های بشری» از آن یاد کرده و با توجه به ماجرای دو جنگ صفین و نهروان و مقایسه امروز ما و مذاکرات هسته ای با آن دوران، به تقسیم بندی خواص جامعه به سه دسته پرداخته است.
۱- آنانی که می‌گویند ما پشت سر مقام ولایت حاضریم، چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه به نتیجه نرسد که اینان همان عمار و سلمان و مقداد و اباذر امروز هستند.
۲- آنان که می‌گویند ما باید به هر قیمتی با غرب به توافق برسیم و اگر نرسیم برای جمهوری اسلامی شکست است.
۳- و آنان که هر گونه مذاکره با دشمن را رد می‌کنند و استدلالشان این است که آنها خدایان مکر و نیرنگ هستند و در صورت مذاکره فریبمان خواهند داد و باید همیشه با دشمن در حال جنگ باشیم.

نگارنده سپس افزوده است: «حرف ما با دسته دوم و سوم از خواص این است که اولا مذاکره‌کنندگان فعلی امت اسلام در دومه الجندل امروز با کفار، ابوموسی اشعری‌های ساده‌لوح و غرض‌ورز با مقام ولایت نیستند. اینان ابن‌عباس‌های ما هستند که با بصیرت هرچه تمام‌تر و با منطق، صبر و حوصله در چهارچوب آیه شریفه "و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین" گوش خود را به فرامین رهبر خواهند سپرد…. و ملت رشید ایران اسلامی …. هرگز اجازه نخواهند داد که عده‌ای از خواص به اسم روشنفکر دینی یا آرمانخواه انقلابی بخواهند باری بر دوش حکومت اسلامی شوند …. و دشمنان قسم‌خورده ما هم بدانند که پاسخ ما به گزینه نظامی روی میزشان کربلای ۵، والفجر ۸، فتح‌المبین و مرصاد خواهد بود و با اینکه ما اهل منطق، صلح و گفتگوی میان همه ادیان، فرهنگها و ملت‌ها هستیم اما به عشق "کربلا منتظر ماست بیا تا برویم" شب را به صبح می‌رسانیم و نبرد با کفار خصوصا شیطان بزرگ آرزوی همیشگی ماست. پس اگر مر‌دید گزینه نظامی روی میزتان را به دست بگیرید تا نابودی اسرائیل خبیث و آل سعود کثیف را با چشمان خود ببینید.»

پیشنهادهای مرادی برای گرامیداشت مقام حضرت خدیجه
رسالت در صفحه آخر به سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی در گفتگوی تلفنی با برنامه ماه خدا پرداخته و به دو خواسته وی از رئیس جمهوری برای تکریم مقام حضرت خدیجه(س) اشاره کرده است.
وی که در سخنانی کوتاه به احادیث و روایات کمتر شنیده در مورد فضائل و مناقب حضرت ام المومنین خدیجه(س) پرداخت، از کم توجهی به این بانوی بزرگ انتقاد کرد و افزود: از آقای روحانی دو درخواست دارم؛
– نخست اینکه یک روز را در تقویم به نام حضرت خدیجه(س) نامگذاری کنند. دهم ربیع الاول مصادف با سالروز ازدواج این بانوی بزرگ و پیامبر اسلام(ص) است و بهترین روز برای این نامگذاری محسوب می شود.
– ضرب سکه بهار آزادی به نام ام المومنین خدیجه(س) هم پیشنهاد دیگر بنده است. سکه تمام بهار آزادی که یک سوی آن مزین به نام ایشان بوده و سوی دیگر آن تصویر امام راحل باشد.

رسالت در شماره امروز، این عناوین را نیز منتشر ساخته است:
پوشاک اسلامی کودکان و نوجوانان؛ پر مخاطب ترین غرفه بخش عفاف و حجاب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن
سعید بیابانکی، شاعر در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری: ماه رمضان را با شادی و نشاط اجتماعی گره بزنیم

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه « رسالت » را مرور کرده است: «جنگ عقیدتی- ایدئولوژیکی یکی از حوزه های تنش ما با عربستان سعودی است»، «حسن رجبی: مدیرعامل شبکه «فارسی وان» گفته کاری می کنیم ایرانی ها تا سال ۲۰۲۰ زنان خود را به نمایش بگذارند»، «مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی در خطر داعش قرار دارند»، «عمده اختلافات جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی، تعیین ملاک مشروعیت و قانون است»، «دستور‌العمل جدید داعش که به دروغ ادعای مسلمانی دارد برای تشدید خشونت علیه تشیع تأسف بار است» و «پیشنهادهای مرادی برای گرامیداشت مقام حضرت خدیجه»مرور مطبوعات/ ‌‌یک‌شنبه‌ ۷ تیر/ روزنامه رسالت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.