یارکشی برای «تجمع انزجارآمیز امت حزب‌الله از حضور غیرشرعی بانوان در مسابقات مردان» در تشییع شهدا

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «فرهیختگان» را مرور کرده است: «مردم شهدا را تشییع کردند، سودجویان هم با بنر و بولتن و بلندگو موج سواری کردند/مردم به خاطر مصادره شدن حضورشان، کمتر در این‌گونه مراسم‌ آفتابی می شوند، اما همیشه شدنی نیست» و «محسن هاشمی از مسجدسازی های دانشگاه آزاد می گوید»

یارکشی برای «تجمع انزجارآمیز امت حزب‌الله از حضور غیرشرعی بانوان در مسابقات مردان» در تشییع شهدا/مردم شهدا را تشییع کردند، سودجویان هم با بنر و بولتن و بلندگو موج سواری کردند/مردم به خاطر مصادره شدن حضورشان، کمتر در این‌گونه مراسم‌ آفتابی می شوند، اما همیشه شدنی نیست
روزنامه فرهیختگان در کنار تیتر اصلی «استغفار کنید» که از سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور انتخاب شده، به رونمایی از «تاریخ جامع ایران»، با عنوان «بزرگ‌ترین اتفاق هویتی ایرانیان» اشاره نموده است.
در گزارش «دیگر غریب نبودند» نیز به حال و هوای مردم در مراسم تشییع غواصان شهید پرداخته شده و از حضور «همه» در این جمع خبر داده است؛ «از چهره‌هایی با پیراهنی روی شلوار تا جوان‌هایی با موی بلند و شلوار جین». اما در کنار این حضور مردمی، از حضور نیروهای منسوب به حزب الله در گوشه ای و فراخوان حضور در «تجمع انزجارآمیز امت حزب‌الله از حضور غیرشرعی بانوان در مسابقات مردان»، توزیع بولتن‌هایی سیاسی با اهداف خاص در حجمی زیاد و شعارهایی بر ضد مذاکرات هسته‌ای و ضد تیم هسته‌ای نیز خبر داده است.

در صفحه نخست این روزنامه همچنین یادداشتی با عنوان «مصادره!» به چاپ رسیده و از حضور دلواپسان اتوبوسی برای فریاد کردن بغض‌های خود علیه دولت و سیاست‌هایی که همین مردم و خانواده‌های شهدا برآن مهر تایید زده‌اند، انتقاد شده است.
امیرعباس نخعی در بخش های دیگری از این یادداشت نوشته است: «…. دیگر همه می‌دانند که برخی سودجو که تعداد اندکی هستند برای خودنمایی بیشتر در این‌گونه مراسم‌ برموج به راه افتاده از سوی مردم سوار می‌شوند و حرف‌های خود را می‌زنند که تعداد اندک‌شان را مخفی کنند. اکنون مردم و افکار عمومی به نیکی می‌دانند که حضورشان مصادره خواهد شد. شاید از همین روست که کمتر ترجیح می‌دهند خود را در این‌گونه مراسم‌ آفتابی کنند، اما همیشه شدنی نیست.
….نباید این سرمایه‌های گرانقدر کشور که استخوان‌هایشان نیز پیوندی اینچنین ملی ایجاد می‌کند را خرج اهداف زودگذر سیاسی و جناحی کرد، از این نمد می‌توان کلاهی دوخت و موقت بر سرگذاشت اما نتیجه نهایی آن، همان کلاه بر سر رفته است.»

محسن هاشمی از مسجدسازی های دانشگاه آزاد می گوید
فرهیختگان در صفحه «دانشگاه» که به انعکاس اخبار دانشگاه آزاد اختصاص دارد، از قول معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نوشته که «تا سال ۹۶، ۲۰۰ مسجد خواهیم داشت»
در این خبر آمده است: «محسن هاشمی با ارائه گزارشی از پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت یا در دست اجرای این معاونت در قالب ساخت مسجد، اماکن فرهنگی و ورزشی، کتابخانه، یادمان شهدا و ابنیه دیگر گفت: «حدود ۲درصد از ساخت‌وسازها به مساجد و یادمان شهدا، ۸ درصد به فعالیت‌های فرهنگی و ۶درصد به فعالیت‌های ورزشی اختصاص یافته است که به اضافه کتابخانه و مراکز اسنادی، این آمار به ۱۵درصد می‌رسد و این رقم قابل قبولی در سطح کشور است.»….محسن هاشمی تاکید کرد: «۱۱۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی دارای مساجد مناسب و زیبایی از نظر معماری هستند.» او افزود: «سایر واحدهای دانشگاهی دارای نمازخانه‌های متعدد در دانشکده‌های مختلف بوده و علاوه‌بر آن دارای مراکز فرهنگی و حسینیه نیز هستند.» معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی متوسط مساحت مسجد در دانشگاه آزاد اسلامی را حدود ۱۳۰۰متر مربع اعلام کرد. بنابه گفته او کوچک‌ترین مسجد این دانشگاه در واحد خارک، با مساحت ۲۰۰متر مربع و بزرگ‌ترین مسجد آن در واحد علوم‌وتحقیقات با مساحت حدود ۵هزار متر مربع قرار دارد و بعد از آن مساجد واحدهای مرودشت، قزوین، کاشان، قم و نجف‌آباد بزرگ‌ترین مساجد این دانشگاه هستند. او گفت: «تعداد مساجد دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۹۶ به ۲۰۰ مسجد می‌رسد» ….

در صفحه «اندیشه» که به طور کامل به انعکاس مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ جامع ایران» قرار گرفته، این عناوین به چشم می‌خورد:
گزارش «بزرگ‌ترین اتفاق هویتی ایرانیان»، گزارش رونمایی از مجموعه «تاریخ جامع ایران» در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی
/تنظیم کننده: زهرا سلیمانی‌اقدم
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: تاریخ تعامل اسلام و ایران منحصربه‌فرد است
نمایش هویت ایرانی/علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد
روایت تاریخ ایران از دیدگاه خودی/فتح‌الله مجتبایی، عضو دایره‌المعارف بزرگ اسلامی
جواد طباطبایی: تاریخ جهان از ایران آغاز می‌شود

فرهیختگان در شماره امروز، این عناوین را نیز منتشر ساخته است:
۴ سال حبس برای شیخ علی سلمان
حکم‌های سنگین علیه رهبران اخوان مصر/تایید {حکم} اعدام مرسی

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «فرهیختگان» را مرور کرده است: «مردم شهدا را تشییع کردند، سودجویان هم با بنر و بولتن و بلندگو موج سواری کردند/مردم به خاطر مصادره شدن حضورشان، کمتر در این‌گونه مراسم‌ آفتابی می شوند، اما همیشه شدنی نیست» و «محسن هاشمی از مسجدسازی های دانشگاه آزاد می گوید»مرور مطبوعات/ ‌چهار‌شنبه‌ ۲۷ خرداد/ روزنامه فرهیختگان

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.