آیت‌الله مصباح یزدی: خیلی‌ها برای فرار از سربازی طلبه شدند

دین آنلاین، روزنامه های «اعتماد»، «شهروند»، «آرمان» و «قانون» را با این عناوین اقتباسی مرور کرده است: «آینده فرزندان مسلمانان در کشورهای غیراسلامی با حضور در اجتماعات اسلامی و حسینیه‌ها و مساجد تضمین می شود/با خدا همان‌گونه که با خودتان و پدرانتان سخن می‌گویید حرف بزنید/ به حمایت از مظلومان جهان افتخار می کنیم»، «مسلمانان در ۴٩ کشور، اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند/کسب وکار تولید مواد غذایی حلال در آمریکا پولساز است»، «دولت هزینه سفر زوار به قم را هر چه بیشتر تامین کند بهتر است/استفاده از عناوین دانشگاهی برای فضلای حوزه را برنمی‌تابیم»، «اگر نمی‌توانید مشکلات حضور بانوان در استادیوم ها را حل کنید، کنار بروید تا زن‌ها خودشان مدیریت کنند/مدیران اگر تصور می‌کنند بدون پرداخت هزینه، سدی می‌شکند یا مانعی برداشته می‌شود، در اشتباه هستند»، «انجمن قدیسان کلیسای ارتدوکس سریانی، سوریه را پناهگاه باورمندان به ارزش‌های اخلاقی دانست!» و «آیت‌الله مصباح یزدی: خیلی‌ها برای فرار از سربازی طلبه شدند»

آینده فرزندان مسلمانان در کشورهای غیراسلامی با حضور در اجتماعات اسلامی و حسینیه‌ها و مساجد تضمین می شود/با خدا همان‌گونه که با خودتان و پدرانتان سخن می‌گویید حرف بزنید/ به حمایت از مظلومان جهان افتخار می کنیم
روزنامه اعتماد که «دومین سالگرد انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری» را به عنوان موضوع اصلی روز انتخاب کرده، در صفحه ۲ سخنان حجت الاسلام سیدحسن خمینی در ادامه سفر خود به برزیل را منعکس ساخته و آورده است:
– یک مسلمان باید در زندگی به روابط فردی و اجتماعی خود بیندیشد.
– در حیطه روابط فردی همیشه خدا و ارتباط با خدا را فراموش نکنید و در روز برای خود ساعاتی را قرار دهید که با او سخن بگویید.
– با خدا همان‌گونه که با خودتان و پدران‌تان سخن می‌گویید حرف بزنید و حضور او را همیشه در زندگی خویش احساس کنید.
– آنچه تضمین‌کننده آینده فرزندان‌تان است، همین حضور در اجتماعات اسلامی است؛ حسینیه‌ها و مساجد را خالی نکنید و با هم در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کنید.
– امام، ایرانی بود و در ایران انقلاب کرد، اما پیام انقلابش همه انسان‌ها را خطاب قرار می‌دهد؛ همچنان که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) عرب بود و در حجاز به تبلیغ دین پرداخت اما پیامش جهانی بود.
– پیام انقلاب ایران بازگشت به معنویت و نفی ظلم است و امروز در میان شیعیان این یک افتخار است که هرجا مظلومی هست جمهوری اسلامی ایران نیز در آنجا حاضر است و از مظلوم حمایت می‌کند.
– به لطف خدا شیعیان خارج از کشور و خصوصا شیعیان غیور لبنانی پیام انقلاب را دریافت کرده‌اند و در تمام دنیا توانسته‌اند پرچمدار راستین خط فکری امام باشند.

مسلمانان در ۴٩ کشور، اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند/کسب وکار تولید مواد غذایی حلال در آمریکا پولساز است
روزنامه شهروند در صفحه ۶ گزارش «ارزان‌فروشی، هدیه بازارهای خارجی به روزه‌داران» را برای مقایسه رویه خرید و فروش مواد غذایی در کشورهای مسلمان منتشر ساخته و از «تخفیف ویژه رمضان از انگلیس تا امارات؛ ۴٠ تا ٨٠‌درصد تخفیف ویژه ماه روزه» خبر داده است.
در بخش هایی از این گزارش آمده است:
با نزدیک‌شدن به ماه مبارک رمضان زمزمه گرانی کالاها و به اصطلاح رونق بازار نیز بیشتر می‌شود. این موضوع سبب می‌شود برخی از مردم قبل از شروع ماه رمضان اقدام به خرید و انبار کالاهای مورد نیازشان کنند و برخی دیگر قید خرید برخی از کالاها را تا کاهش دوباره قیمت‌ها می‌زنند. این چرخه مدت زمان طولانی است که در ایران جریان دارد….

البته ایران تنها کشوری نیست که در این بازه زمانی گرفتار گرانی مواد غذایی می‌شود. طی سال‌های گذشته این معضل دامنگیر برخی از کشورهای مسلمان مانند الجزایر، عراق و یمن نیز شده است. در بغداد، بصره، نجف و کربلا مردم از واردکنندگانی گله دارند که با سوء‌استفاده از نیاز مردم، کالای خود را گرانتر می‌فروشند. با این وجود نمی‌توان ادعا کرد این روند در تمام کشورهای مسلمان‌نشین رواج دارد.
مثلا در کشورهای مسلمان حاشیه خلیج‌فارس نیز ماه رمضان را می‌توان فصل رونق بازارموادغذایی دانست. در بسیاری از کشورهای مسلمان فروشگاه‌های بزرگ قبل از شروع این ماه تخفیفاتی خاص برای کالاهای پرمصرف قائل می‌شوند. سودآوری فروش موادغذایی برای مسلمانان در ماه رمضان چنان جذاب بوده که برخی از کشورهای غیرمسلمانی که بخشی از جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند نیز تخفیفاتی خاص برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.
صف خرید ارزان در عربستان
تخفیف قیمتی مواد خوراکی در ماه رمضان در خاورمیانه پدیده‌ای آشناست. در این منطقه فروشگاه‌های بزرگ برای جذب مشتری بیشتر همیشه برنامه‌های تخفیف مختلفی را در فصل‌های مختلف برپا می‌کنند…. حجم مصرف مواد خوراکی طی این ماه فقط در عربستان، حدود ٢٠‌میلیارد ریال سعودی تخمین زده می‌شود. به عقیده کارشناسان، بازار مصرف نیز شاهد افزایش ۵‌درصدی خرید مردم است. طی این ماه اصولا کالاهایی مانند آبمیوه، خرما، غذاهای پخته‌شده، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ با افزایش چشمگیر مشتری روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل فروشگاه‌های بزرگ همیشه پیش از آغاز ماه رمضان برنامه‌های تخفیف خود را اعلام می‌کنند. این در حالی است که در کشوری مانند کویت گاهی اوقات تخفیف فروشگاه‌های مواد غذایی به ٨٠‌درصد هم می‌رسد.
تخفیف ۴٠‌درصدی در امارات
در امارات نیز به همین روال است. در این کشور مقامات دولتی قوانین سختی درباره افزایش قیمت‌ها در ماه رمضان وضع کرده‌اند و بازرسان دولتی به‌طور مرتب از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بازدید می‌کنند. با این وجود در ‌سال ٢٠١۴ فروشگاه‌های بزرگ امارات در ماه رمضان قیمت کالاهای اساسی را تا ۴٠‌درصد کاهش دادند….
مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند مسیری طولانی‌تر را طی کنند تا کالایی ارزان‌تر بخرند.
افزایش ٣٠‌درصدی خرید در ترکیه
ترکیه نیز یک کشور مسلمان‌نشین بزرگ دیگر است. در این کشور هم با شروع ماه رمضان مصرف مواد خوراکی به‌خصوص سبزیجات و لبنیات افزایش می‌یابد. این افزایش خرید چنان سودآور است که فروشندگان ترجیح می‌دهند قیمت‌هایشان را تغییر ندهند. در ‌سال ٢٠١٢ رئیس کنفدراسیون تجار ترکیه تخمین زد ماه رمضان ٣٠‌درصد به رونق و خرید و فروش بازار مواد غذایی این کشور می‌افزاید.
جذب مشتری مسلمان با کارت هدیه و تخفیف
ارایه تخفیف برای مواد خوراکی در ماه رمضان فقط به کشورهای مسلمان‌نشین محدود نمی‌شود. اکنون بسیاری از کشورهای مسلمان‌نشین اهمیت خاصی برای بازار موادغذایی حلال و مشتریان مسلمان به‌ویژه در ماه رمضان قائل می‌شوند. این پدیده نیز چندان عجیب نیست، زیرا تخمین زده می‌شود حدود ٢٣‌درصد جمعیت جهان یا به عبارت دیگر ١,۶‌میلیارد نفر از جمعیت جهان مسلمان باشند. به‌طوری که آنها در ۴٩ کشور اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند. بنابراین از دیدگاه تجاری، این جمعیت اکنون بازار ایده‌آلی محسوب می‌شود که البته پتانسیل رشد بسیاری نیز دارد. آمریکا و انگلیس به دلیل تنوع جمعیتی زیاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوان این پتانسیل را به خوبی درک کرده‌اند.
در آمریکا ٢.۶‌میلیون نفر مسلمان زندگی می‌کنند، به عبارت دیگر ٨‌درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده‌اند. در انگلیس نیز جمعیتی حدود دو‌ میلیون و ٧٠٠‌هزار مسلمان (۴.۴‌درصد از جمعیت کل کشور) زندگی می‌کنند. با توجه به این آمار اکنون شرکت‌های خرده‌فروشی مختلف سعی دارند با ارایه خدمات به این بخش به کسب وکار خود رونقی دهند. یکی از این راه‌ها ارایه مواد خوراکی مخصوص مسلمانان است. این تجارت در ماه رمضان رونق خاصی می‌گیرد به‌طوری که فروشندگان با ارایه تخفیف و هدایای مختلف سعی در جذب مشتری بیشتر می‌کنند.
از ‌سال ٢٠١١ میلادی فروشگاه‌های Whole Foods Market با Saffron Road همکاری می‌کند تا یک برنامه بازاری برای ماه رمضان ارایه کنند. هر دو این شرکت‌ها تبلیغات فراوانی در این‌باره می‌کنند. از آن‌جا که درآمد سالانه اغلب خانوارهای مسلمان مهاجر در آمریکا حدود ۵٠‌هزار دلار یا بالاتر است، شرکت whole food این قشر را به درستی هدف گرفته است.
این شرکت‌ها در پست‌های اینترنتی متعدد با اعلام مسابقه در Saffron Road برای دریافت کالاهای مجانی و کارت هدیه به ارزش ١٠٠ دلار از وب‌سایت Whole Story Blog مشتریان را به خرید تشویق می‌کنند.
این نخستین باری بود که یک سوپرمارکت بزرگ برنامه تبلیغاتی برای خرید کالاهای ارزان در ماه رمضان در آمریکا برپا می‌کرد. این درحالی است که بخش زیادی از مشتریان Saffron Road مسلمان نیستند. این شرکت یکی از برندهای محصولات حلال آمریکایی است. با وجود آن‌که این برند تازه تأسیس است اما تعداد مشتریان آن درحال افزایش است. البته برخی فروشگاه‌های مواد غذایی بزرگ مانند والمارت و مک دونالد موادغذایی حلال را نیز در مناطق مسلمان‌نشین عرضه می‌کنند. «عدنان دورانی» مدیرعامل Saffron Road می‌گوید: کسب وکار تولید مواد غذایی حلال در آمریکا پولساز است اما بازار محصولات حلال در فروشگاه‌های خواروبارفروشی چندان رشد نکرده است. بنابراین فرصت برای کسب وکار وجود دارد.
هرچند تحفیف‌های ماه رمضان در آمریکا پدیده‌ای نوپاست اما سال‌هاست در اروپا انجام می‌شود. به‌عنوان مثال Tesco بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای انگلیس مدتی است که با شروع ماه رمضان تخفیف‌هایی رابرای مشتریانش قائل می‌شود و در این زمینه پایه‌گذار بوده است. این شرکت در ‌سال ٢٠١٣ دومین برنامه تخفیفاتی خود را اجرا کرد و توانست از ٣١۵ شعبه از ۶‌هزار فروشگاه خود به عایدی ۵١‌میلیون پوندی دست یابد. این شرکت حتی یک تیم بازاریابی مخصوص مشتریان مسلمان در اختیار دارد.

در شماره امروز روزنامه شهروند، این مطالب نیز منتشر شده است:
یادداشت « قداست، سلسله مراتب و مفهوم حق؛ آیا خانواده ایرانی در معرض آسیب است؟ »
یادداشت «معنویت، تاب‌آوری و کیفیت روانی زندگی» به قلم یحیی بازیاری‌زاده، کارشناس‌ارشد مشاوره خانواده
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی: اعزام کشتی نجات به سوی مردم یمن، بایکوت خبری استکبار جهانی را شکست

دولت هزینه سفر زوار به قم را هر چه بیشتر تامین کند بهتر است/استفاده از عناوین دانشگاهی برای فضلای حوزه را برنمی‌تابیم
روزنامه آرمان در ستون «شنیده ها» از قول آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با شهردار جدید قم نوشته است:
«دولت باید برای زوار هزینه‌ای به قم بپردازد و هزینه‌ها را تأمین کند و هر چه این هزینه بیشتر باشد، بازدهی بیشتری نیز دارد.»

در این ستون همچنین نوشته شده است: «استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‌هایی که آرمان‌گرا هستند هیچ موقع به وضع موجود بسنده نمی‌کنند، اظهار کرد: با همه توصیفی که از نشریات علمی می‌شود ولی باید تلاش‌های بیشتری برای به‌روزکردن مجلات و قلم‌زدن فضلای حوزه در نشریات انجام شود. آیت‌الله حسینی‌بوشهری با انتقاد از روحانیونی که اسامی آنها با عناوین دانشگاهی درج می‌شود، تصریح کرد: امروز وحدت خوبی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد ولی زمانی که فهرست برخی نشریات حوزوی را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که از عناوین دانشگاهی برای فضلای حوزه استفاده می‌شود که ما این را برنمی‌تابیم.

این عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: دچار جوزدگی نشویم و عناوین حوزوی را پاس بداریم و به آن افتخار کنیم.»

اگر نمی‌توانید مشکلات حضور بانوان در استادیوم ها را حل کنید، کنار روید تا زن‌ها خودشان مدیریت کنند/مدیران اگر تصور می‌کنند بدون پرداخت هزینه، سدی می‌شکند یا مانعی برداشته می‌شود، در اشتباه هستند
روزنامه آرمان امروز، با انعکاس گفتگوی فائزه‌ هاشمی با سایت «جی پلاس» عنوان «حفظ شئونات ورزشگاه‌ها با حضور زنان» را برای این مطلب انتخاب کرده و آورده است:
«حضور زنان در ورزشگاه‌ها موضوعی است که سال‌ها محل بحث بوده است. از یکسو موافقان حضور زنان در ورزشگاه‌ها این استدلال را دارند که این حضور بر امنیت افزایش اخلاقی کمک می‌کند و مخالفان هم تاکید دارند که بی‌اخلاقی‌ها ، شعارها و حتی امکانات ورزشگاه‌ها در شأن خانم‌ها نیست. آن‌طور که جی‌پلاس تعبیر کرده است، فائزه‌ هاشمی همچنان مدافع سرسخت حقوق زنان در ورزش است و علت مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صرفا سیاسی قلمداد می‌کند و معتقد است آن‌ها خود باید از حقوق‌شان دفاع کنند….»
در بخش هایی از این گفتگو آمده است:

– قبل از ورود به بحث باید دید چه اتفاقی برای ما افتاده که ورود خانواده‌ها به استادیوم‌ها که در همه جای دنیا حتی در برخی کشورهای اسلامی یک موضوع عادی و معمولی است، برای ما به یک مساله غیرعادی تبدیل می‌شود. متاسفانه به این موضوع سیاسی نگاه می‌کنند درحالی که بعضی از علما و فضلا با ورود زنان به سالن‌های ورزشی مخالف نیستند. همه در تلویزیون می‌بینیم خانواده سفرا و کارمندان ایرانی در کشورهای دیگر به استادیوم‌ها می‌آیند تا تیم‌های ایرانی را تشویق و همراهی کنند. چرا این موضوع در آنجا ایرادی ندارد؟ همینطور چطور است که زنان خارجی منعی برای ورود به استادیوم‌های ما ندارند؟ یا اینکه در مقطعی در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد مشکلی نبود. دلایلی که برای مخالفت می‌آورند بیشتر به بهانه‌جویی شبیه است؛ مشکل ظاهرا سیاسی است و اراده‌ای برای حل آن نیست. یک مدیریت قوی و پیگیر می‌خواهد. زنان خود باید این مساله را حل کنند.
– در سینما، پارک‌ها، بازار، دانشگاه‌ها، تئاتر و خیلی از جاهای دیگر زن و مرد با هم حضور دارند و مشکلی هم به وجود نمی‌آید. در حقیقت در برخی موارد اقدام به جداسازی زنان و مردان شد، جامعه با مشکل مواجه شده است. در سالن‌های ورزشی مشکلات زیادی وجود دارد؛ از دعوا و کتک‌کاری گرفته تا حتی در مواردی فحاشی! به نظرم حضور خانواده‌ها حتی این بی‌اخلاقی‌ها را تعدیل می‌کنند.
– حضور بانوان ضمن تلطیف فضا، باعث رعایت بسیاری از شئونات هم می‌شود. خوشبختانه خانواده‌های ایرانی با فرهنگ هستند. در چنین شرایطی اگر یک مرد با خانواده خود به سالن ورزشی برود، دیگر بی‌اخلاقی نمی‌کند. طی چند سال اخیر، بهانه‌های مختلفی برای ممنوعیت ورود زنان به سالن‌های ورزشی آورده‌اند؛ از مشکل درهای ورودی گرفته تا سرویس‌های بهداشتی. اگر این مشکلات وجود دارد باید آنها حل شود نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم و نیمی از جمعیت علاقه‌مند به حضور در مجامع تماشای ورزش را حذف کنیم. فوتبال حواشی دارد اما می‌توان ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را از سایر رشته‌های ورزشی، آغاز کرد. درست است صورت‌مساله پاک شود و این مشکلات را حل نکنیم؟ نمی‌توانید، کنار روید تا زن‌ها خودشان مدیریت کنند.
– مدیران زن باید هزینه بدهند. اگر تصور می‌کنند بدون پرداخت هزینه، سدی می‌شکند یا مانعی برداشته می‌شود، در اشتباه هستند. تا هزینه نپردازیم نمی‌توانیم در مسائل مربوط به زنان رشد کنیم. یک مدیر نباید نگران برکناری‌اش باشد. او موظف است تا جایی که توان دارد، خدمت کند. بی شک وقتی دغدغه مدیران چه زن و چه مرد، ماندن در جایگاهش باشد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. به هرحال همه از وضعیت جامعه خودمان آگاه هستیم.

انجمن قدیسان کلیسای ارتدوکس سریانی سوریه را پناهگاه باورمندان به ارزش‌های اخلاقی دانست!
آرمان در صفحه ۱۳، با عبارت «تروریست‌ها بافت اجتماعی – فرهنگی ما را هدف گرفته‌اند» خبر از دیدار بشار اسد، با اعضای انجمن قدیسان کلیسای ارتدوکس سریانی به ریاست اسقف مار اگناطیوس داده و از قول وی آورده است:
– تجاوز تروریستی بافت اجتماعی و فرهنگی در منطقه و سوریه را هدف قرار می‌دهد.
– اساس تجاوز تروریستی در منطقه ما، تفکر تکفیری است که بافت اجتماعی و فرهنگی در منطقه به طور کلی و سوریه به طور خاص را هدف قرار داده است.
– پایبندی به ارزش‌های اخلاقی مهمترین عامل برای مقابله با این تفکر تروریستی است.
اعضای انجمن مذکور نیز در این دیدار تأکید کردند که سوریه همواره کشوری خواهد ماند برای همه و پناهگاهی برای کسانی که به ارزش‌های اخلاقی ایمان می‌آورند.

در صفحه «اخلاق» آرمان امروز، این عناوین به چشم می‌خورد:
یادداشت «هنگام گرفتاری این دعا را بخوانید» به قلم زهرا اجلال
یادداشت «دلتان به چه چیزی گرم است؟!» به قلم مریم پناهنده
نوشتار «ارزش تعلیم‏» از بیانات استاد حسین انصاریان
نگاه واقع‌گرایانه به مشکلات
رابطه امید و تلاش برای زندگی
صداقت بهترین سیاست در زندگی
سخن مطابق با عمل

در شماره امروز روزنامه آرمان امروز ، این مطالب نیز منتشر شده است:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: ناامنی‌های داعش بین ۵ تا ۱۰سال طول می‌کشد
امام جمعه کرمان: فرق روحانی با احمدی‌نژاد زمین تا آسمان است
معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه عمومی کشور: وضعیت کتاب‌خوانی مناسب نیست
پای داعش به سودان هم باز شد

روزنامه قانون عنوان «یک روز در میانِ کودکان موادفروش» را با عکسی از کودکان کار در صفحه نخست آورده و در بخش دیگری از این صفحه، به گفتگو با مسعود پزشکیان نماینده مجلس وزیر بهداشت دولت اصلاحات پرداخته و عنوان «تخلف احمدی‌نژادی‌ها بیش از این حرف‌هاست» را برای آن برگزیده است

آیت‌الله مصباح یزدی: خیلی‌ها برای فرار از سربازی طلبه شدند
قانون در صفحه ۳ عنوان «ادعای عجیب آیت‌الله مصباح، خیلی ها برای فرار از سربازی طلبه شدند!» را منعکس ساخته و نوشته است:
«مرتبه علمی برخی بزرگان حوزه علمیه از جایگاه والایی برخوردار است و نمی توان به آن نقد کرد ولی همین آیات در برخی سخنان سیاسی خود اظهاراتی را بیان می کنند که بسی جای تامل دارد.

برای مثال آیت‌الله ‌مصباح یزدی با مقایسه‌ای عجیب میان افرادی که در زمان ستم‌شاهی به حوزه می رفتند با طلابی که امروز با کمترین مشکلی در حوزه ها درس می خوانند، مدعی می‌شود: «زمانی که بنده و امثال بنده وارد حوزه‌ علمیه شدیم هیچ آینده روشنی برای خود متصور نبودیم؛ کسی در حوزه پیشرفت نمی‌کرد و از آن عده کم، تعداد زیادی برای فرار از سربازی به حوزه‌های علمیه می‌آمدند.» این سخنان بر فرض صحت شائبه های فراوانی ایجاد می کند. بر همگان پنهان نیست که در زمان ستم شاهی، رژیم پهلوی دل خوشی از طلاب و علمای حوزه علمیه نداشته و اکثر آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و در برخی اوقات نیز حتی جان طلاب به دلیل اینکه در دروس حوزوی تحصیل می کردند در خطر بود. این اظهارات مصباح به نوعی توهین به طلاب و زحمت‌کشانی است که در زمان پهلوی جان خود را در کف دست گرفته، مقاومت کردند و برخی به شهادت رسیدند. به نظر نمی‌رسد افرادی که در فیضیه به شهادت رسیدند و زیر شکنجه ساواک جان می دادند برای فرار از سربازی به حوزه آمده بودند،آقای مصباح در بیان سخنانش باید تمام جوانب امر را در نظر بگیرد. وی در بخش دیگری با بیان اینکه سر منشأ بسیار از فرقه‌های انحرافی عالمان با تقوا بوده‌اند، مدعی شد: افرادی با علم و تقوا عوامل آمریکا و انگلیس شده‌اند. هر چند اعتقاد داریم که علمای عربستان از ابتدا دارای انحراف بوده‌اند ولی نمی‌توان این‌ها را عامداً و عالماً در مسیر خلاف اسلام دانست.
آیت الله مصباح یزدی علم و تقوا را برای رسیدن به سعادت کافی ندانست و گفت: بصیرت مد نظر رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است. الان گروه‌هایی داریم که حرف‌های خوبی می‌زنند ولی سودشان برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و به تذکرات هم گوش نمی‌دهند. مصباح به‌گونه ای«بگم‌بگم»مریدش احمدی نژاد را ادامه می‌دهد و می گوید: متأسفانه الان گروه‌هایی داریم که اسمی نمی‌برم ولی خوش ظاهر و حرف‌های خوبی می‌زنند اما عملاً سودشان به سود آمریکا، انگلیس و اسرائیل است؛ تذکر داده می‌شود، به گوش‌شان نمی‌رود که آن‌ها استفاده می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند به ما چه که آمریکا و انگلیس و اسرائیل سود می‌برند؛ به خیال خودشان در مسیری خدایی گام برمی‌دارند ولی آگاه نیستند.»

در شماره امروز روزنامه قانون، این مطالب نیز منتشر شده است:
یادداشت «مهدی «خط قرمز» هاشمی نیست!» به قلم ابوذر بابایی‌زاده، فعال سیاسی
«خبرنگاران در ایام توقیف رسانه، باید حقوق دریافت کنند»، گفتگو با حجت الاسلام نبی الله کرمی، قاضی دیوان عدالت اداری؛ با تنظیم نفیسه صباغی
نمای ۱۱۰ مسجد پیرایش و ساماندهی می‌شود
لیبرمن، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی: نتانیاهو به پارانویای سیاسی مبتلاست

دین آنلاین، روزنامه های «اعتماد»، «شهروند»، «آرمان» و «قانون» را با این عناوین اقتباسی مرور کرده است: «آینده فرزندان مسلمانان در کشورهای غیراسلامی با حضور در اجتماعات اسلامی و حسینیه‌ها و مساجد تضمین می شود/با خدا همان‌گونه که با خودتان و پدرانتان سخن می‌گویید حرف بزنید/ به حمایت از مظلومان جهان افتخار می کنیم»، «مسلمانان در ۴٩ کشور، اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند/کسب وکار تولید مواد غذایی حلال در آمریکا پولساز است»، «دولت هزینه سفر زوار به قم را هر چه بیشتر تامین کند بهتر است/استفاده از عناوین دانشگاهی برای فضلای حوزه را برنمی‌تابیم»، «اگر نمی‌توانید مشکلات حضور بانوان در استادیوم ها را حل کنید، کنار بروید تا زن‌ها خودشان مدیریت کنند/مدیران اگر تصور می‌کنند بدون پرداخت هزینه، سدی می‌شکند یا مانعی برداشته می‌شود، در اشتباه هستند»، «انجمن قدیسان کلیسای ارتدوکس سریانی، سوریه را پناهگاه باورمندان به ارزش‌های اخلاقی دانست!» و «آیت‌الله مصباح یزدی: خیلی‌ها برای فرار از سربازی طلبه شدند»بررسی مطبوعات/ ‌شنبه ۲۳ خرداد (۲)

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.