ایوبی و حسینی بوشهری در قاب یک “سکانس” بی پایان از توقعات دوسویه

حجت الله ایوبی در دیدارهایی که امروز از شهر قم داشت گفت: رابطه میان سینماگران و علمای دین باید بهبود پیدا کند. این در حالی است که حسینی‌ بوشهری در دیدار با ایوبی گفته است: فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و باید توجه ویژه‌ای به محتوای فیلم‌های سینمایی شود.

به گزارش دین آنلاین معلوم نیست منظور ایوبی از رابطه علما و سینما دقیقا چیست؟ اگر منظورش پرداختن نهادهای دینی به فیلم و سینما باشد، کارنامۀ این نهادها نسبت به سالهای قبل، رشد بسیاری داشته است. احتمالا منظور ایوبی، تشدید انتقادها نسبت به سینماست. ایوبی علت اصلی تشدید انتقادات از سینما را این طور یافته بود: متاسفانه این ارتباط در ۸ ساله گذشته وضعیت نامطلوب‌تری پیدا کرده است. رابطه میان جامعه سینمایی و علمای دینی باید اصلاح شود
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از دستاورد‌ها و توانمندی‌های مدرسه اسلامی هنر در قم که به همراه حبیب ایل بیگی مدیرعامل سینمای جوان کشور، رضا داد دبیر جشنواره فیلم فجر انجام شد، با بیان اینکه کارنامه سینمایی کشور در ‌‌نهایت مطلوب و قابل قبول است، گفت: رابطه میان سینماگران و علمای دین باید بهبود پیدا کند.

ایوبی البته علت اصلی تشدید انتقادات از سینما را این طور یافته بود: متاسفانه این ارتباط در ۸ ساله گذشته وضعیت نامطلوب‌تری پیدا کرده است. وی در بازدید از مدرسه اسلامی هنر گفت: خوشبختانه مدرسه اسلامی هنر توانسته با حضور فرهیختگان حوزوی مرکز عالمانه‌ای برای تبین ارزش‌های هنری دین ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ارتباط عالمانه و درست با جامعه سینمایی نیاز مبرم ماست، گفت: حوزه علمیه می‌تواند بسیاری از مسائل و نیازهای سینما را برطرف کند.

جایگاه فیلمنامه و فیلمنامه نویسی در کشور رضایت بخش نیست
ایوبی با اشاره به اینکه مردم باید از فیلم‌های سینمایی لذت ببرند، گفت: وظیفه حکومت و مسئولان تنها این نیست که مسائل جدی را در سینما مطرح و ترویج کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور به ورود نخبگان حوزوی در ژانرهای سینمایی تأکید کرد و گفت: نخبگان و فرهیختگان باید با تحلیل‌های دقیق و درست ژانرهای مرسوم سینمایی، شرایط ایجاد هیجان و لذت در مردم را فراهم کنند.
ایوبی با طرح این مطلب که سینمای دینی تنها این نیست که ارزش‌های واضح دینی را ترویج کند، گفت: هر سینمایی که بتواند ارزش‌های اخلاقی، آزادی و کرامت انسانی را ترویج کند سینمای ارزشی و دینی است.

جامعه سینمایی باید به دنیای پیرامون خود روی خوش نشان دهد
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه نباید به سمت ایجاد سینمای دوقطبی رفت، گفت: تقسیم کردن سینما به دو قطب ارزشی و غیر ارزشی در سینمای ایران معنا ندارد و همه باید در خدمت ارزش‌های متعالی انسانیت و اخلاقی باشند.

ایوبی با تأکید بر اینکه راه آشنایی با معارف عمیق اسلامی فقه است، گفت: اعتقاد دارم حتی فیلم‌های مسئله دار هم باید در فضای عالمانه بررسی و ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه فضای موجود در جامعه سینمایی بسته و محدود است، گفت: متاسفانه جامعه سینمایی دچار روزمرگی است و نتوانسته آنچنان که شایسته است با پیرامون خود ارتباط بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اکو با اعلام اینکه باید بدگمانی‌ها و سوء تفاهم‌هایی که بین علمای دینی و سینماگران وجود دارد را اصلاح کنیم، گفت: متاسفانه بسیاری از سینماگران احساس می‌کنند که علما و فضلای دینی فقط درپی اصلاح و هدایت آنها هستند و به خواسته‌های آنان توجه ندارند.

ایوبی با تأکید بر اینکه جامعه فرهیخته حوزویان می‌توانند رابطه حوزه دین با سینماگران را علمی و منطقی کنند، گفت: نگاه تخصصی و عالمانه به مقوله هنر اعتماد سینماگران به حوزه را جلب خواهد کرد.

حسینی بوشهری: باید توجه ویژه‌ای به محتوای فیلم‌های سینمایی شود
ایوبی با حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز دیدار داشت: آیت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در این دیدار با اشاره به اینکه فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، گفت : باید توجه ویژه‌ای به محتوای فیلم‌های سینمایی شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این‌که باید توجه ویژه ای به محتوای فیلم‌های سینمایی شود، گفت: هیچ اشکالی ندارد ناقدان متخصص و متعهدی فیلم‌ها را قبل از قرار گرفتن بر روی پرده سینما و یا قاب تلویزیون مورد بررسی قرار دهند تا خیال فرد راحت شود که خوراک فکری و روحی مناسبی به جامعه داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، در دیدار با معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: باید به غذای فکری جامعه از کودکی تا بزرگسالی توجه ویژه‌ای شود و هر کس اجازه نداشته باشد غذای مسمومی را تحت عنوان عرفان‌های نوظهور یا فیلم و سریال به دیگران بدهد؛ خوشبختانه در زمینه‌های مختلفی در حوزه استعدادهای فوق العاده‌ای وجود دارد که می‌توان از آنها کمک گرفت.

 فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.
وی افزود: امروز شاهد نگاه بلند و ژرف حوزویان به مسائل و نیازمندی‌ها نظام هستیم. امروز حوزه و روحانیت نمی‌تواند خود را از نظام و انقلاب جدا ببیند؛ چرا که خاستگاه نظام و مسئولان عالی، حوزه است.

وی تصریح کرد: باید بتوان به وسیله زبان‌های مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و دین را به صورت‌های مختلف برای آنها بیان کرد. امروز استفاده از زبان‌های مختلف برای ارتباط داشتن با دیگران یک امر کلیدی است.

امام جمعه قم با تاکید بر بهره‌گیری از ابزارهای مختلف برای بیان مطالب دین در سراسر دنیا خاطرنشان کرد: به وسیله همین ابزارها باید آموزه‌های مکتب تشیع را بیان و پیام روشن اسلام را به دنیا رساند.

حسینی بوشهری یادآور شد: سینما امروز می‌تواند پیام‌های خوبی برای خانواده‌ها و افراد داشته باشد. تقاضای بنده این است که شما دست اندرکاران فرهنگی و سینمایی با حساسیت نسبت به این موضوع برخورد کنید.حجت الله ایوبی در دیدارهایی که امروز از شهر قم داشت گفت: رابطه میان سینماگران و علمای دین باید بهبود پیدا کند. این در حالی است که حسینی‌ بوشهری در دیدار با ایوبی گفته است: فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و باید توجه ویژه‌ای به محتوای فیلم‌های سینمایی شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.