مردم انتظار دارند روحانیت در جزئی‌ترین مسائل کشور نقش داشته باشد

فاضل لنکرانی با بیان اینکه به عنوان یک وظیفه شرعی در تحکیم و تقویت دولت فعلی کوشا باشید، گفت: اگر دولت در جایی نقص داشت باید آن ها را بیان کرد، چرا که نگفتن مسائل خلاف شرع است.

شیخ جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار با مشاورین روحانی استانداران سراسر کشور از لزوم نقش‌آفرینی جدی‌تر روحانیت در امور کشور و حمایت از دولت سخن گفت.
وی در این نشست با اشاره به انتظارات مردم از روحانیون تأکید کرد: امروز متاسفانه این تلقی وجود دارد که امام جمعه دخالت در مسائل داخلی استان نکند در حالی که باید بررسی شود، چنین مسئله ای صحیح است یا خیر و پیشنهاد می کنم برای بررسی این موضوع از تجارب روحانیون مسئول در نهادهای مختلف بهره گیری شود.
آقای فاضل با اشاره به اینکه امروز مردم از روحانیت فقط انتظار حضور در امور معنوی و عبادی را ندارند، گفت: مردم انتظار دارند روحانیت در جرئی ترین مسائل استانی و کشوری نیز نقش داشته باشد. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که مشاوران روحانی استانداران باید پیگیر حتی مسائل عمرانی استان ها باشند، گفت: مدعی دخالت روحانیت در امور استان ها نیستیم، اما مردم باید بدانند روحانیت دغدغه عمران و آبادانی استان را دارد.
استاد فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه هر دولتی که روی کار می آید و می رود، منافع و مضراتش شامل روحانیت نیز می شود، گفت: اگر دولت خدمتگذار باشد، برای وجهه روحانیت بسیار خوب است و اگر ضرر داشته باشد روحانیت را در نزد مردم پایین می آورد. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه در گذشته شعار خیلی خوب داده شد، اما مردم احساس نمی کردند دولت در متن مردم حضور دارد، گفت: دولت باید در متن مردم حضور واقعی داشته باشد و فقط حضور ریاستی نباشد.
فاضل لنکرانی با بیان اینکه به عنوان یک وظیفه شرعی در تحکیم و تقویت دولت فعلی کوشا باشید، گفت: اگر دولت در جایی نقص داشت باید آن ها را بیان کرد، چرا که نگفتن مسائل خلاف شرع است. وی تصریح کرد: امروز دولت نیازمند این است که روحانیت آن ها را حمایت کند؛ همان گونه که رهبری نیز حمایت قاطع از دولت داشته است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دولت در حل مسئله هسته ای اشاره کرد و گفت: جریان هسته ای بسیار مهم و سرنوشت ساز است و چه دست هایی در کار بود که مذاکرات به همین نقطه نیز نرسد.
استاد فاضل لنکرانی افزود: در یک سال گذشته برخی از مخالفین و منتقدین چه تعبیراتی در خصوص مذاکرات می کردند و در ذهن مردم این القا را می کردند که مسئولان در مذاکرات، کشور و استقلال را فروخته اند و آب نبات تحویل گرفته اند.
وی افزود: دولت به دنبال خدمت است و انصافا در مسئله هسته ای رشد خیلی خوبی داشته است و این مسئله برای دنیا بهت آور بود. عضو جامعه مدرسین افزود: امروز با تلاش های صورت گرفته در نتایج مذاکرات هسته ای شاهد این مسئله هستیم که اوباما می گوید؛ جمهوری اسلامی از کشورهای موفق و تاثیرگذار منطقه است در حالی که آن ها می خواستند نام ایران را از صفحه دنیا حذف کنند.فاضل لنکرانی با بیان اینکه به عنوان یک وظیفه شرعی در تحکیم و تقویت دولت فعلی کوشا باشید، گفت: اگر دولت در جایی نقص داشت باید آن ها را بیان کرد، چرا که نگفتن مسائل خلاف شرع است.حمایت قاطع یک استاد حوزه از دولت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.