کیارستمی: با آنچه دیدم تا ابد درگیرم

پس از جنجال اخیر حاتمی‌کیا درباره کیارستمی که او را بی اعتنا به جنگ و عزیزکرده جشنواره های خارجی خوانده بود، عباس کیارستمی این هفته به دعوت جانبازان شیمیایی به موزه صلح تهران رفت.

 در بازدید کیارستمی از موزه صلح تهران، جانبازان شیمیایی که روایتگری موزه را با تمام مشکلات جسمی برعهده دارند ضمن خوش آمدگویی، سیر رشد و بکارگیری این سلاحها در جهان تا مرحله هشت سال جنگ تحمیلی، چگونگی پشتیبانی دولتهای غربی از صدام، جلوگیری از ذکر نام رژیم بعثی صدام به عنوان بکارگیرنده سلاحهای شیمیایی در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و ابعاد تحریم های ظالمانه کنونی برای جلوگیری از دریافت داروهای حیاتی خود را برای وی تشریح کردند.

به گزارش فارس، عباس کیارستمی پس از ابراز شگفتی و اظهار تاثیر عمیق این بازدید بر جان و روحش، سخنان صمیمانه ای اظهار داشت. وی گفت: با بازدید امروزم از این موزه متوجه شدم که بی شک شما عزیزان جانباز دوبار بر گردن ما حق دارید؛ یکی آن موقع که در موقعیت دفاع و فداکاری برای همه ما بوده اید و دیگری الان که با تمام صدمات بدنی و با انرژی عجیب موزه صلح تهران را روایت‌گری می‌کنید؛ چون مرور این فجایع توام با حماسه یک توان مضاعف نیاز دارد که باید از صمیم قلب اعتراف کنم که واقعا غیراز شما کسی این توان عظیم را ندارد.

آدمهای عادی در بیرون از این موزه که درحال قدم زدن و تفرج در میان همین پارک شهر هستند و در میان درخت و گل و بوته سیر میکنند با ورود به این موزه، ناگهان به جهان تازه ای وارد میشوند و بی شک دچار دو نوع عذاب وجدان و سوال خواهند شد که اولا چرا با آنکه همه ما به نوعی کم و بیش با موضوع جنگ و این دفاع آشنا هستیم تاکنون از ابعاد عظیم این ماجرای بدین نزدیکی این همه غافل بوده ایم و در مرحله دوم که از قبلی قطعا مهمتر است قیاس احساس مسولیت شما با خود است که چطور شما با تمام مشکلات بدنی دلسوزانه هنوز اینگونه در حال سعی، تلاش و فعالیت برای آگاهی بخشی به مردم هستید؟ و حتما این تلنگری است به هرکس و از جمله خود من که هرکاری می توانیم با تمام وجود و احساسمان برای کمک به شما عزیزان و راهتان انجام دهیم.

به همین دلیل بجز آنکه به همه پیشنهاد خواهم کرد تا حتما این موزه را بازدید و شما عزیزان را دیدار کنند. این درخواست را هم از شما دارم که در مقابل روش ها و هزینه های هنگفت همسو، حداقل پنجاه موزه مشابه همین موزه صلح با روایتگری اصیل شما جانبازان در سراسر کشور ساخته، تا این لذت کشف برای دیگران نیز حاصل شود تا بی شک همه مردم نیز در این حرکت انسانی مددکار شما شوند.

من واقعا با یک ذهنیت عادی وارد این موزه شدم؛ ولی از الان تا ابد بشدت درگیر تمام موضوعاتی خواهم بود که در اینجا مشاهده کردم؛ بخصوص تصویر دو چشم اشک ریزان، سرخ و پیوندی جناب حسنی سعدی که خود به تنهایی اثباتی بر تمامی اسناد این موزه است.

پس از جنجال اخیر حاتمی‌کیا درباره کیارستمی که او را بی اعتنا به جنگ و عزیزکرده جشنواره های خارجی خوانده بود، عباس کیارستمی این هفته به دعوت جانبازان شیمیایی به موزه صلح تهران رفت.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. منصوری

    از همان اول پیدا بود موضعش. حاتمی کیا شلوغش کرده بود!

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.