افزایش نارضایتی اعراب و مسلمانان آمریکا از بایدن

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به این که نارضایتی آمریکایی‌های عرب و مسلمان از رویکرد دولت بایدن نسبت به جنگ غزه افزایش یافته و ممکن است بر رای آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا اثر بگذارد، مطرح کرد که بایدن بیش از پیش در حال نادیده گرفتن این نارضایتی است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گزارش‌ها را درباره این که آمریکایی‌های عرب مسلمان بیش از پیش می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به او رای نخواهند داد، همچنان نادیده می‌گیرد. این در حالی است که این رای‌دهندگان آزردگی خود از رییس جمهور را آشکارا بروز داده‌اند.

وبگاه هافینگتون‌پست در این باره گزارش داد که بایدن، پنج‌شنبه گذشته در پاسخ به سوالی درباره گروه‌های عرب و مسلمانی که وعده داده‌اند به او رای نمی‌دهند، گفت که او نسبت به «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه گزینه بهتری است.

بایدن در پاسخ سوالی مبنی بر این که آیا نگران رای دادن آمریکایی‌های عرب به خود در انتخابات هستید یا نه؟ بسیاری گفته‌اند به شما رای نخواهند داد، گفت که «رییس جمهور قبلی می‌خواهد مانع ورود عرب‌ها به کشور شود. ما می‌دانیم که چه کسی به جمعیت عرب اهمیت می‌دهد.» اشاره بایدن به ممنوعیت سفر به آمریکا علیه بسیاری از کشورها با اکثریت مسلمان بود که ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود اعمال کرد.

اما عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی می‌گویند بایدن در حال نادیده گرفتن آزردگی طولانی مدت جامعه آن‌ها از کاخ سفید است. حمایت مسلمانان و عرب‌ها از زمان حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی علیه غزه در پی عملیات «طوفان الاقصی» که با حمایت تمام‌عیار کاخ سفید انجام شده، به سرعت، کاهش یافته است. آمریکا حدود ۱۳۰ میلیارد دلار از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی به آن کمک کرده که آن را به بزرگ‌ترین دریافت‌کننده خارجی کمک‌های مالی آمریکا در حوزه نظامی تبدیل کرده است.

پس از درگرفتن جنگ غزه و از ماه اکتبر، گروه‌ها و موسسه‌های عرب و مسلمان آمریکا برای نشان دادن این که موافق راهبرد رییس جمهور آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی نیستند، تجمعاتی اعتراضی برگزار کرده، عریضه تنظیم کرده، نامه‌ نوشته و در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت پرداخته‌اند. رهبران مسلمان آمریکایی این جامعه که اصالتشان به کشورهای درگیر در جنگ بر می‌گردد، وعده داده‌اند که نیروهای خود را علیه انتخاب شدن دوباره بایدن بسیج خواهند کرد. افرادی نیز که اعضای خانواده آن‌ها در غزه کشته‌ شده‌اند می‌گویند نمی‌توانند با حسن نیت به او رای بدهند. کارمندان مسلمان و عرب دولت فدرال که برای بایدن کار می‌کنند نیز نارضایتی و آزردگی خود از رییس جمهور را اعلام کرده‌اند.

کاخ سفید جلساتی را با حضور برخی رهبران جامعه مسلمان و عرب آمریکا برگزار کرده است اما بسیاری می‌گویند این تلاش‌ها کافی نیست و درباره ارتباط نداشتن دولت بایدن با آمریکایی‌های عرب و مسلمان داخل کشور و مشارکت نجستن از آن‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.