هشدار قطر درباره اقدامات صهیونیست‌های افراطی در بیت المقدس

وزارت خارجه قطر نسبت به تعرض صهیونیست‌های تندرو به قدس اشغالی هشدار داده و از جامعه بین‌المللی خواست که رژیم صهیونیستی را ملزم به پایبندی به قوانین کند.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی به حقوق ملت فلسطین و همچنین تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر از جامعه بین‌المللی خواست که تحرکات فوری در راستای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف تجاوزهای خود در قدس اتخاذ کند.

قطر همچنین اجازه دادن به صهیونیست‌های تندرو به انجام یک تظاهرات تحت عنوان «سیطره بر قدس و مسجدالاقصی» را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که این تظاهرات تحریک احساسات فلسطینی‌ها بود و تعرض آشکار به حقوق ملت فلسطین و همچنین قیمومیت تاریخی خاندان هاشمی بر مقدسات در قدس اشغالی است.

وزارت خارجه قطر همچنین نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی در راستای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن هشدار داده و تاکید کرد که این گام‌های تحریک‌آمیز می‌تواند دایره خشونت در منطقه را گسترش دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه بر لزوم احترام رژیم صهیونیستی بر وضعیت تاریخی و قانونی مقدسات اسلامی و مسیحی قدس اشغالی و توقف تمام گام‌هایی که با هدف تغییر این وضعیت انجام می‌شود و همچنین اهمیت قیمومیت تاریخی خاندان هاشمی بر حمایت از مقدسات تاکید شده است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته (پنجشنبه) یک گروه تندرو صهیونیستی خواستار برگزاری یک تظاهرات در منطقه قدیمی قدس شرقی با هدف پایان دادن بر اشراف اداره اوقاف اسلامی بر مسجدالاقصی و سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر این مکان مقدس شد که این مساله باعث شد یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات آن هشدار دهد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.